Hirdetők, nézők és TE

Szóba került már, hogy az első lépés, hogy legyen egy jól működő közösséged, akik rendszeresen érdeklődnek a csatornád tartalmai iránt. Viszont most nézzük meg ezt kicsit alaposabban. Hogyan működik ez az egész a valóságban?

Nézők: tipikusan szórakozni vagy tanulni járnak a YouTube-ra. Az átlag felhasználó számára nagy vonzerő, hogy részese lehet egy fajta interaktív közösségnek. Ez a közösség együtt nézi a videókat, és közben megjegyzéseket fűznek. Olyan mint ha egy baromi nagy kanapén ülne mindenki és kritizálná a legújabb akció filmet. Ami természetesen figyelmen hagy minden, a fizikából származó törvényszerűséget. Vagy mintha egy oktatásnál mindenki egyszerre tudná szidni a tanárt, ez nem is így van… Különben is milyen rosszul magyaráz. Ez az, amiért a YouTube ilyen nagy és népszerű. A te szempontodból, viszont ők teszik lehetővé, hogy pénzt kereshess a YouTube-ból. Ugyanis ők biztosítják a közönséget, akiknek a reklámok szólnak.

YouTuberek: mint te is, a YouTube-on élik ki a kreativitásukat. Az életük egy részét megosztják a világgal. És talán még némi pénzt is tudnak majd belőle kitermelni. A kiváltságosak pedig megélnek a hírnevükből. Az elsődleges cél mindig az, hogy remek videókat készíts, ezáltal pedig egyre ismertebbé válj.

Hirdetők: A YouTube egy elég jól célozható platform a nagy cégek számára. Ráadásul szinte mindenki néz YouTube videókat, tehát a közönség is hatalmas. Egy részt tudnak demográfia alapján tudnak hirdetést megjeleníteni, másrészt a hirdetések többnyire tematikusan jelennek meg. Egyébként pedig általában olyan állapotban érik el a nézőket, amikor jól érzik magukat, hajlamosak lehetnek pénz költésre.

Megjegyzés: a bevételszerzés csak bizonyos országokban, a szerzői jogokat és a YouTube szerződési feltételeit szem előtt tartva érhető el.

Hirdetés típusok:

Hogy mindenki megtalálja a saját számítását, a YouTube több féle hirdetés típust dolgozott ki. Érdemes ezeket alaposabban szemügyre venni, hogyan néznek ki, hol és mikor jelennek meg, mik a hasonlóságok és különbségek. Ezáltal jobban felismerhető milyen hirdetésre van szükségünk.

Hirdetésformátum Elhelyezés Megjelenés Fizetés
Vizuális hirdetések

300 x 250-es vagy 300 x 60-as méret

A vonatkozó videótól jobbra, a videoajánló lista felett jelenik meg, de kevesebbet fizet, mint az átugorható hirdetések.

Nagyobb lejátszók esetén a hirdetés a lejátszó alatt is megjelenhet.

 

Csak asztali számítógépen és laptopon jelenik meg. Tehát a mobil készülékről érkező nézők nem számítanak. Akkor kereshetsz belőle, mikor a nézőnél megjelenik, vagy mikor a néző rákattint. Hogy melyik lesz az attól függ, hogy a hirdető mit állít be.

Fedvényhirdetések

468 x 60-as vagy 728 x 90-es méretű képes hirdetések vagy szöveg

Félig átlátszó hirdetések, amelyek a videó területének alsó 20%-án jelennek meg.

A néző bármikor bezárhatja a hirdetést.

Jelenleg ez is csak asztali gépeken jelenik meg. A telefonokról, TV-ről, játék konzolokról érkező látogatók nem számítanak. Akkor keresel belőle, ha a néző rákattint a hirdetésre

Átugorható videohirdetések

Teljes képernyőn jelenik meg

Ez a leggyakrabban választott hirdetési módszer.

Az átugorható videohirdetéseket a nézők 5 másodperc után átugorhatják, ha akarják. A fő videó előtt, közben vagy után szerepelhetnek.

Jelenleg az egyetlen hirdetés típus, ami minden eszközön megjelenik. Akkor kapsz pénzt belőle, ha a néző 30 másodpercnél tovább vagy a teljes videó egészét megnézte (nyilván az utóbbi akkor, ha a megjelenő hirdetés rövidebb, mint 30 másodperc).

Nem átugorható videohirdetések és hosszú nem átugorható videohirdetések

Teljes képernyőn jelenik meg.

A nem átugorható videohirdetéseket a videó megtekintése előtt végig kell nézni.

A nézőnek végig kell néznie a legalább 15 vagy 20 másodperc hosszú videót, a regionális szabványoktól függően (ez sokszor akár azzal is járhat, hogy a néző bezárja a videót).

Szintén szerepelhetnek a videód előtt, közben vagy után is.

Megjelenik számítógépen és telefonon is, de játék konzolon és TV-n nem. Akkor kapsz pénzt, ha a néző végignézte a hirdetést.

Rövid hirdetések

Teljes képernyőn jelenik meg.

Csak 15 percnél hosszabb videóknál lehet vele hirdetni. A hirdetések a videó közben jelennek meg, mint a TV reklámok. A nézőnek végig kell néznie a hirdetést, hogy folytatódjon a videó.

Kézzel is beállítható, hol jelenjen meg, nem csak automatikusan. Érdemes arra törekedni, hogy olyan helyen jöjjön be, ahol egyébként is vágás van a videódban. Egy-egy fejezet végén, kérdés után, stb.

A legfeljebb 6 másodperc hosszúságú, nem átugorható videohirdetés.

Megjelenik számítógépen és telefonon is, de játék konzolon és TV-n nem. A hirdetés típusától függ, hogyan fogsz belőle pénzt kapni.

Ha a rövid hirdetés átugorható, akkor legalább 30 másodperc, vagy a teljes hirdetés végig nézése után jár pénz.

Ha CPM alapú, akkor a hosszától függetlenül muszáj a teljes videót végignéznie a felhasználónak, hogy pénzhez juss.

Szponzorált kártyák

Sponsored cards

Különböző méretűek lehetnek.

A támogatott kártyák olyan tartalmat jelenítenek meg, amely kapcsolódhat a videóhoz, például az abban szereplő termékekre vonatkozik.

A megtekintők pár másodpercig láthatják a kártyával kapcsolatos kedvcsinálót. Emellett a videó jobb felső sarkában látható ikonra kattintva is tallózhatnak a kártyák között.

Megjelenik számítógépen és telefonon is, de játék konzolon és TV-n nem. mobileszközök Ezt valamiért kifelejtették. Azt hiszem itt is kattintás alapú a fizetés.
“Bumper” hirdetések

Teljes képernyőn jelenik meg.

 

A legfeljebb 6 másodperc hosszúságú, nem átugorható videohirdetés.

Mobilra optimalizált hirdetés.

A nézőnek a teljes hirdetést végig kell néznie.

Csak telefonon jelenik meg  

Muszáj a teljes videót végignéznie a felhasználónak, hogy pénzhez juss.

Natív mobil hirdetések

Csak telefonon, a videó leírásában jelenik meg

 

Telefonon a videó leírásában hirdetés jelenik meg.

Csak mobiltelefonon érhető el. Attól függ a hirdető milyen hirdetést ad fel.

Ha CPM (cost-per-mile) alapú, akkor megjelenés alapon kapod a pénzt.

Ha CPC (cost-per-click) alapú, akkor kattintás alapon kapod a pénzt.

 



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások