Hello! Az okulás folytatódik, a mai videó pedig itt található. Arról szól, hogy miképp kellene tekinteni csatornánkra. Hogyan érhetjük el, hogy mások “brand” -ként kezeljék, illetve, hogyan kezelhetjük mi brandként?

Miért fontos a brand?

Ez igazából egy roppant érdekes kérdés. Miért nem elég csak feltölteni a videókat, és azzal foglalkoznunk, hogy legyenek minél érdekesebbek, figyelemfelkeltőbbek? Az egész lényege valami olyasmi, hogy a logód össze tudja kötni a videóidat. Ha a néző a YouTube jobb oldali javaslat szekciójába néz, ismerje fel, hogy ez a te videód, tehát ez is ugyanolyan jó lesz, mint, amit épp most hallgat.

A legtöbb néző csak valahogy rád talál, a keresőből, vagy egy másik videón keresztül, és neked az a feladatod, hogy nálad ragadjon. Tehát magával a márkajelzéseddel tudatod a látogatóval, hogy melyik is a te videód, ami egy fajta garanciát, bizalmat kelt fel a nézőben ha már tetszett neki egy videód. Tehát egy videódnál valami ilyesmit jelent: ,,ez az én videóm, és ha tetszett, van még ilyen bőven…”

Tehát, ha te egy rajongótábor létrehozására törekszel, és gyanítom ezért vagy itt, akkor foglalkoznod kell az egységes design, megjelenés, brand megteremtésével is. Szóval nézzük tovább, mit lehet tenni…

Mitől lesz saját márkám?

Fókuszálj a tartalomra: Abszolút magic, hogy ezzel kezdik, de teljesen igazuk van. Csak úgy, mint a blogok esetében itt is attól leszel különleges, hogy egy dolgot jól csinálsz, és nem mindent. A Nike sportruházatot gyárt, és nem készítenek fakanalat – ha bár képesek lennének rá –. Te is akkor fogsz könnyen rajongókat gyűjteni, ha téma specifikus maradsz. Csak kutyákról beszélsz, vagy csak filmeket kritizálsz. Így aki egy videó miatt feliratkozott rád, a jövőben is releváns tartalmakat fog kapni tőled és ez tetszeni fog neki.

Legyen stílusod! Mit értek ezalatt pontosan? Az egész csatornád design-ja legyen következetes. Próbáld a videóid nagy részét ugyanott felvenni. Így már az index képből felismerik a videóidat. A nézőknek előre kell tudniuk mire számíthatnak. A logód elrendezése legyen minden videón hasonló. Felesleges variálnod, legyen minden letisztult.

Találjanak meg könnyedén. Persze értem én, hogy ez a legjobb tanács. Légy mindig az első, de hogyan? Azt javasolják, hogy konzisztensen használd a videók tag-eit. A tag lényege a csoportosítás! Ezáltal össze tudod kötni a videóidat, a hasonlók pedig meg tudnak jelenni ajánlatképp. A videókban utalhatsz egymásra, szöveggel és kártyákkal egyaránt. Illetve a videóidat terjeszd a közösségi oldalakon is. Ezáltal könnyebben fognak rátalálni a csatornádra az érdeklődők.

A dolgok helyes megértése érdekében hoztak egy fiú és egy lány példát. Én valamiért a fiút bírtam sokáig nézni: a Good Stuff-on gyönyörűen látszik mennyire ott vannak minden videóban a márka feliratok. Vagy azzal kezdődik a videó, hogy ez itt a Good Stuff, vagy a szoba berendezésében jelenik meg egy kép a logóval, és még ezer tippet tudtok gyűjteni. Mindkét csatornát érdemes alaposan megvizsgálni. Mik jelennek meg az ajánlásokban? Olyan videók, amiknek az index képe tök hasonló! Mi jelenik meg a videó elején? Sokszor a logójuk, mint egy TV műsornál. Mindkét csatorna design-ja nagyon szépen átgondolt, és következetes, rengeteget lehet tanulni belőlük.

Nos ez csak a lecke fele, de úgy érzem itt érdemes egy szünetet tartani. Elemezzétek agyon ezt a két YouTube csatornát, mindkettő igazán igényes, roppant ötletes. Én pedig nemsokára jelentkezem a cikk második felével.

Bye!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások