Sziasztok! Sokat írtam már már arról mennyire fontos, hogy jó leírást adjunk a videónknak. Most akkor próbáljunk meg közelebb kerülni ahhoz, hogy mit is jelent a “jó”. A Creator Academy Bejegyzést itt találjátok. Igyekszem a sok rizsából a lényeget kiemelni.

Kereshető leírások

  • A leírás egy jól megfogalmazott, értelmes szöveg legyen.Tehát nemkulcsszavak sorozata.
  • A legfontosabb kulcsszavakat, mondanivalót érdemes a leírás elejére tenni.
  • Mielőtt neki kezdenétek a tökéletes cím és leírás megfogalmazásának, találjatok ki 1-2 fő kulcsszót, amire szeretnétek előre kerülni a keresőben. Ezek népszerűségét mérjétek le a Google Trends-ben vagy az Adword Keyword Plan szolgáltatásban.
  • Próbáljátok meg kerülni a félreérthető leírásokat, irreleváns kifejezéseket.

Hosszú leírás

A YouTube videók leírásának maximális hossza 5000 karakter, ami elég sok ha azt vesszük, hogy nem regényt tervezünk írni. Hogyan gondolkodjunk? Először is a leírásnak két része van! Az első három sor, mely mindenképp megjelenik a videó alatt, illetve a többi, amit le kell nyitni ahhoz, hogy megjelenjen. Az első három sor elejére érdemes rövid ismertetőt írni a videóról. Valami olvasmányosat, majd jó, ha még a harmadik sorba belefér a feliratkozó link / weboldalunk / facebook oldalunk is.

A második részben bármit közölhetünk. Nem probléma, hogy hosszú. Itt adunk kiegészítő információkat a videóhoz, dalszöveget, leírást más nyelven, egyéb közösségi elérhetőségeink linkjeit. Tehát extra információkat. Nagyjából így érdemes felépíteni a leírást.

Tehát még egyszer:

  • Minden videó leírása legyen egyedi. Ez egyszerűbbé teszi a kereső munkáját. Nagyobb valószínűséggel ad ki releváns találatot a YouTube.
  • A videó első pár sorában magyarázzátok el miről szól a videó, legyen olvasható, értelmes szöveg és tartalmazza azokat a kulcsszavakat, melyekre a keresőben jó helyezést szeretnétek elérni.
  • A maradék helyet extra információkkal töltsétek fel, tehát közösségi oldalak elérhetőségei, csatorna bemutatása. Mit ajánlotok még a témában megnézni, stb.

Legyen minél használhatóbb

A leírás többnyire egyszerű szöveg, azonban nem minden esetben. A leírás egyik célja, hogy megtalálja a néző azokat az adatokat, amikre szüksége van. Kik szerepelnek a videók, milyen eszközzel vették fel, hol, stb.

Mit tudsz beletenni, amivel a tiéd is használhatóbb lehet?
  • Creator Credits: először is nem tudom mi a magyar neve, másodszor 10k feliratkozó kell hozzá. Lényege viszont az, hogy ha együtt dolgozol egy másik YouTube csatornával, személlyel stb, külön megjelölheted az elérhetőségét. Ez pedig a leírás végén félkövérrel fog megjelenni.
  • Időbélyegek: hosszabb videók esetében érdemes lehet az érdekes részeket külön kiemelni a leírásban és a videót egy adott időponttól megosztani. Tehát készíts olyan linket, ami egy bizonyos időponttól adja be a videót és ezt oszd meg a leírásban. (akkor érdekes lehet, ha pl egy teljes koncertet vagy cd-t felraksz egy videóként és szeretnéd számokra bontani, hogy jobban kereshető legyen). Ezt elég könnyű leírásban készíteni, mivel csak meg kell adnod az időt és a YouTube egyből linkké alakítja, pl.: 1:12
  • Osszd meg a videóval kapcsolatos lejátszási listák linkjét. A lejátszási lista mutat a videóra, a videó a lejátszási listára. Tyűű…
  • A linkek esetében ne felejtsd el a http://  előtagot használni, különben a YouTube nem emeli ki linkként.

Hogyan add meg a leírást? Alapértelmezett beállítások

Amikor feltöltesz egy új videót, érdemes egyből már megfogalmaznod a címét és leírását. A leírásnál törekedni kell az egyediségre. Akkor miért van vajon lehetőség beállítani az alapértelmezett leírást? Mivel egy része lehet ugyanaz! Általában a videó leírása 4 elemből tevődik össze, akkor nézzük meg mik ezek.

1.) Rövid, tömör leírás a videóról. Ez nem alapértelmezett, erről már beszéltünk. Minden videónál egyedi, 1-2 sor hosszúságú értelmes szöveg, ami kiegészíti a videó tartalmát.

2.) Feliratkozás! Kiemelten fontos. Érdemes odafigyelni, hogy a subscribe link beleférjen az első három sorba. Természetesen short url-t érdemes.

3.) Közösségi linkek. Ezek bizony nem változnak. Tehát megadható alapértelmezett feltöltési beállításnak. Természetesen short url-t érdemes minden linknél.

4.) Csatorna bemutatása. Szintén alapértelmezett, mivel ritkán változik. Nyugodtan bemutathatod minden videó leírásában a csatornát, mivel az új látogatók számára érdekes infó lehet. Persze ez a leírás második felében hasznos.

Hashtag is van, mondjam még?

A facebookhoz hasonlóan itt is használhatunk hashtageket (#) mind a leírásban, mind a videó címében. Tehát ez nem egyenlő a sima tagekkel, amiket megadunk a leírás után. A leírásban a hashtagekből linkek lesznek, amire rákattintva megjelennek a hasonló tagekkel ellátott videók.

Tippek:

  • A hashtageket nagyjából a közösségi linkek elé érdemes elhelyezni.
  • A hashtagnak szintén releváns kulcsszónak kell lennie a tartalomra. Minden videónál egyedi, arra való, hogy könnyebben navigáljanak a nézők a tartalmak közt.
  • Ne tömd tele a leírást hashtaggel, a YouTube figyelmen kívül hagyja az első 15 tag után a többit.
  • A hashtagek különösen az éppen felkapott tartalmak esetében érdekesek. Egyelőre a YouTube felhasználók inkább a hírek olvasásakor használják. Tehát a releváns, felkapott kulcsszavakat érdemes hashtaggal megadni.


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások