Sziasztok! A számomra legizgalmasabb, legérdekesebb lecke következik, ez a kedvencem. A téma: hogyan lehetne eredményesen együttműködni más YouTube csatornákkal? Legalább mi, YouTube-osok tartsunk össze. Mindkettőtöknek vannak és lesznek feliratkozói, új látogatói. Ez nem arról szól, hogy elvesszük ezeket az embereket a másiktól. Pont ellenkezőleg, segítünk, hogy akik már megismertek minket, a másik csatornájára is rátaláljanak. Ez egy csúcs marketing lehetőség, mindeközben pedig remek móka! Olyan embereket ismerhetsz meg, akiket kedvelsz, és akiktől tanulhatsz!
Felkészülés
A siker egyik kulcsa a felkészültség! A publikáció pillanatában már állj készen az új látogatókra, és ösztönözd őket a feliratkozásra. Hogyan készülj fel?
- Frissítsd csatornád megjelenését. Név, borító, linkek, stb. Törekedj arra, hogy az új látogató számára könnyen emészthető és felismerhető legyen, hogy miről szól a csatornád.
- Tölts fel rendszeresen! Mutasd meg a csatornádra érkező számára, hogy ez egy aktív csatorna, amit megéri követni.
- Hozz létre egy közönséget, legyen az bármilyen kicsi. A saját közönséged fog segíteni megállapítani, milyen irányba haladj, kikkel próbálj együttműködni.
Légy tisztában az értékeiddel!
Az emberek gyakran azt gondolják, hogy csak olyan csatornákkal fognak tudni együttműködni, akiknél a feliratkozók száma közel hasonló, pedig ez nem igaz. Vajon itt miért dolgozott együtt a jelenleg 3.6M feliratkozóval rendelkező VSauce2, a BBCEarth Unplugged-dal, ami még a 400k-t sem érte el. Egy személy, illetve egy csatorna sokkal több annál, amennyit a feliratkozók száma megmutat.
Vannak képességeid, erőforrásaid, eszközeid, melyek más csatornák számára is értékesek lehetnek. Akár olyan csatornák számára is különleges lehetsz, akik jóval több feliratkozóval rendelkeznek, mint te és természetesen számodra is érdekes lehet egy szerényebb rajongóval rendelkező csatorna. Most már csak ki kell találni, mit tudhatsz te felajánlani, ami ennyire értékessé tesz! Mik azok, amik a feliratkozószámon túl még érdekesek lehetnek?
Különleges képességek: Nem vagyunk egyformák. Éppen ezért számtalan olyan tulajdonságod lehet, amiről más nem is álmodhat. Ezek lehetnek apróságok is. Jó jelmezeket tudsz varrni, vagy saját számokat, háttérzenéket tudsz írni, értesz a speciális effektekhez. Ne felejtsd el, hogy a legtöbb YouTuber hobbiból videózik és senki sem ért mindenhez.
Erőforrások: Mi első körben pont így kerestük meg a csatornákat. Van akinél a kameránk volt kategóriákkal jobb, volt akinél a hang technika, de olyan is akadt akinél mindkettő. A zenében rengeteget számít, hogy valaki tud hangosítani, keverni, jó minőségű mikrofonokkal dolgozik, stb.
Kapcsolatok: Erre a pontra nehéz jó kifejezést találni. Viszont nézz körbe magad körül, mert te is tele lehetsz olyan dolgokkal, ami nincs mindenkinek. Lehet, hogy be tudsz vinni valakit egy érdekes helyszínre forgatni, lehet hogy ismersz egy híres személyiséget, akihez más sosem jutna el, de az is lehet, hogy van egy különleges autód, ami jól mutatna egy videóban. Biztos vagyok benne, hogy mindenki ismeretségében található valami hasonló.
Speciális közönség: Zseniális, és itt jön be, hogy ismerned kell a saját közönségedet! Ez arról szól, hogy bár lehet a közönséged kisebb, mint a másik csatornáé, ettől függetlenül lehet a tiéd bírhat olyan jellemzőkkel, ami a másik csatornának értékes. Például a te csatornádra a felső tízezer iratkozott fel, vagy olyan demográfiai adatokkal bír ami a másik számára előnyös.
Például, ha Lindsey Stirling Magyarországra látogatna egy turné állomásaként, hiába van 9M feliratkozója, annak elenyésző része csak a magyar. A koncert szempontjából sokkal jobban megérné neki, ha egy magyar csatorna megjelentetne vele egy videót, akinél csak 300k feliratkozó van. Az ehhez hasonló kooperációkból roppant sikeres üzletek alakulhatnak.
Milyen csatorna illik hozzád?
Az együttműködőknek nem feltétlenül kell ugyanolyan típusú videókat készíteniük. Ennél sokkal fontosabb, hogy olyan csatornával dolgozz együtt, amelyik neked is tetszik, mind mondanivalójában, mind stílusában. Nagy segítségedre lehet, ha megnézed milyen ajánlásokon keresztül érkeztek a csatornádra. Hiszen akkor olyan csatornákat találsz, ahol a közönség önként már rád kattintott. Valószínűleg hasonló érdeklődésű emberek vannak feliratkozva, mint amit te keresel. Minden esetre tegyük fel előtted a csatorna, hogy válaszd ki, hogy együtt dolgozzatok, vagy sem?
Néhány kérdés, ami segíthet eldönteni kivel akarsz együtt dolgozni:
- El tudod-e képzelni, hogy valaki a másik csatorna videóit nézi, aztán pedig egyből a te egyik videódra megy át? Milyen hatása van a két csatornának egymást követően?
- Vannak-e olyan tulajdonságaitok, amit közösen fel tudtok használni? Ez mindkét csatornánál fontos. Ne csak azt nézd, hogy a másik mit adhat neked, hanem azt is te mit adhatsz a másiknak! Fontos, hogy a végeredménnyel elégedettek legyetek.
- Tetszenek-e egyáltalán a másik személy által feltöltött videók? Ne dolgozz együtt olyan csatornával, amelyik igazából nem is tetszik neked.
Akkor ennyit gondoltam mára, jövőhéten pedig megnézzük, hogyan érdemes kooperálni? Hogyan tudjuk ösztönözni a nézőt, hogy menjen át a másik csatornájára is, illetve jöjjön át a miénkre. Iratkozzatok fel, vagy gyertek vissza jövő kedden 🙂