A következő YouTube Creator Academy lecke magyarázásakor, már a címben megragadtam: 10 Fundamentals of a creative strategy. Ez valami olyasmit tesz valójában, hogy Kreatív Stratégia 10 alappillére, de szerettem volna, ha inkább a 10 van az elején, ahogy a felsorolásoknál lenni szokás. Na mindegy, túltettem magamat rajta.. Aztán mikor már két órája írtam a lényeget, rájöttem, hogy túl tömör és hosszú az ismeret benne. Ezért most csak az első részt hoztam, gondolkozzatok el, próbáljátok ki, és nemsokára jön a maradék 9 alapelv!
A videóban Matt Koval a világ legkreatívabb embereivel indít. Úgy döntöttem kigyűjtöm nektek a videóból, mert náluk nincs motiválóbb. Nézzük a listát, kik a legkreatívabb YouTubeozók?
- MadeEyewLook – 23 éves lány, 2 millió feliratkozóval
- FinalCutKing – 1.1 millió feliratkozó, brutális mennyire jó videókat csinál.
- LindseyStomp – 8 millió feliratkozó (ezen azért hátast dobtam, zenei csatorna)
- The Slow Mo Guys – Mindféle videót vesznek fel, lassított felvételbe. Nagyon látványos 7.8 millió feliratkozó
Na, ha eljátszottatok velük, megnéztétek és feliratkoztatok, nézzük meg mit csinálnak ők olyan jól?
1.) Megoszthatóság
Röviden arról szól, meg fogják-e osztani a videódat vagy sem? És itt most nem a szűk családra gondoltak, de akár rájuk is. Mi ebben a varázs? Megosztások segítségével videóidhoz a nézők olyan embereken keresztül jutnak el, akikben megbíznak, akikre felnéznek, akiket elismernek, stb. Nyilván ezért nézzük, hogy mit osztanak meg! Tehát a felhasználók itt nem csak látni fognak egy videót, mert kerestek valamit! Itt a videód előnyből indul, mert aki nézi akaratlanul is össze fogja kapcsolni azzal a személlyel, aki megosztotta! Baromi érdekes felvetés!
Akkor jön a következő lépés. Mi a fenének oszt meg bárki is egy videót? A Google szerint, a videók egy részét azért osztják meg, mert a személy úgy érzi róla szól. Például egy vicces videót azért oszt meg valaki, mert úgy érzi a humorérzékét demonstrálja. Vagy egy tudományos tartalom őt is intelligensnek mutatja be. Tehát hogyan készítsünk olyan videót, amit megosztanak? Első körben nézd meg saját Facebook profilodat! Mi volt az, amit te utoljára megosztottál? Gondolkozz el rajta, hogy pontosan miért osztottad meg?
Néhány tipp:
- Maradj a témádnál: Amikor érzed, hogy egy témából kilépsz, azt a részt hagyd ki, és gyárts köréje egy teljes epizódot.
- Válassz olyan témát, ami mindenkit érint. Azt ajánlják próbálj olyan témákat hozni, amihez mindenkinek van hozzáfűzni valója pl.: mobilozási szokások vagy élet Budapesten.
- Értékes tartalmak: próbáld meg kitalálni, mit akarnak a nézők és dolgozz fel gyakran ismételt kérdéseket, készíts igazán hasznos videókat.
- Kivételes tehetségek: próbálj meg kitűnni azokkal a tulajdonságaiddal, amik a legkivételesebbek, amire úgy tekintesz, hogy tényleg jobb vagy másoknál benne. Demonstráld ezeket.
Az igazi megosztható tartalom reprezentálására a Creator Academy egy tényleg kiváló példát hozott, nézzétek az alábbi videót:
A megoszthatóságot azzal magyarázzák a videóban, hogy az emberek szeretik, ha a videó tükrözi a minden napi saját tapasztalatainkat. Tipikus, mindenki által ismert problémát dolgoz fel. Emiatt pedig meg fogják osztani.
Na azt hiszem ez is elég motiváló bejegyzésre sikerült. Ha most összefoglalnám a maradék 9 pontot, akkor egyszerűen megemészthetetlen lenne. Valami mindig figyelmen kívül maradna. Szóval használjátok az első alapelvet! És gyertek vissza, ha a maradék 9 is érdekel.