Újra itt vagyok, és folytatom YouTube Creative Academy által bemutatott kreatív stratégia következő 3 alapelvével. Remélem mindenki átgondolta és kipróbálta az előző bejegyzésben bemutatott ötleteket, és most már képesek vagytok könnyen megosztható tartalmakat létrehozni. Nézzük is mi a következő lépés:
1.) Beszélgetés a közönséggel
Hogy szólítod meg a közönségedet? Itt jön be a YouTube egyik érdekessége. Miben más a YouTube csatorna a TV csatornáknál? Mi benne az igazán különleges? Nem, sajnos már nem az, hogy nincs benne reklám… Az érdekesség a tartalomban rejlik, illetve annak előadásmódjában. A YouTube sikerének egyik kulcsa, hogy a nézők barátjukként tekintenek a videókban szereplő személyekre, nem pedig hírességként. Akkor is, ha az illető egy híresség 🙂 Itt sokkal komolyabb kötelék alakulhat ki néző és előadó között, mint a TV műsörök esetében.
Ezért tehát érdemes megszólítani a közönséget! Ezzel könnyedén visszatérő látogatókra tehetünk szert, olyan közösségre, akik interaktívak! Hozzászólnak a tartalmakhoz, vagy éppen megosztják azokat, mivel ők is érdekeltek!
Néhány tipp:
- A leglényegesebb videóidban szólítsd meg a közönséged. Lehet az összes videód vlog szerű, de akár csak pár lényegesebb, mint a trailer videók, egy két köszönet nyilvánítás, stb.
- Különítsd el az ilyen típusú videókat: Ha nem szeretnél video blogot indítani is érdemes valahogy közvetlenül beszélni a közönséggel! Ez szimpátiát kelt. Csinálj pár olyan videót, ami kifejezetten csak tipikus kommenteket dolgoz fel, kérdésekre ad választ, vagy köszönetet mond.
- Légy természetes! A párbeszéd érzése természetesen kell kialakuljon a nézőben. Csak lényeges kérdésekben érdemes a véleményeket kikérni, kérdezni, felszólítani. Ez egy remek eszköz a YouTubeosok kezében, de ne fecséreljük el minden apróságra.
2.) Interaktív XXI. század
Nagyjából minden ekörül forog mostanság szerintem. Legyen a tanulás, a megértés, filmnézés, meg úgy összességében minden interaktív. Már régebben csináltak olyan filmeket, amiben kiválaszthattad a DVD elején meghalljon-e a főhős, vagy kinek a szemszögéből szeretnéd látni a filmet. Szóval ez egy nagyon trendi téma, és láss csodát, ez lett a kreatív tartalomgyártás 3. alapigazsága! Nézzük is mi a lényeg!
Szóval megosztható tartalmat kéne csinálni.. Tehát érezze magáénak a videónkat, mintha csak ő találta volna ki. Mi lehet az ideális téma? Várjunk csak! Ő kitalált valamit, és ezt velem meg is osztotta kommentben! Akkor csináljunk arról egy videót, reagálok rá! Valami ilyesmi ez az interaktivitás dolog. A lényeg, hogy egyrészt ha mások véleményét körüljárod, az a téma biztos közel fog állni hozzájuk, másrészt viszont te sem fogysz ki a témákból! Szóval két legyet egy csapásra!
Tehát a második pontnál te próbáltál hatni a közönségre: kérdezted, megszólítad, stb… Itt pedig a néző fog hatni rád! Olyan tartalmat kell készíteni, ami érdekli az embereket, ezért folyton figyelni kell, mit szeretnének a nézőid látni. Éreztetned kell a nézővel, hogy együtt alakítjátok a csatornát!
Tippek:
- Kérdezz a közönségedtől. Majd a későbbiekben válaszolj rá egy másik videó keretein belül!
- Kérdezd meg a közönségedtől, nekik milyen téma tetszene legközelebb? Mikor feldolgozod a témájukat minél személyesebben használd ezt el: ,,Olvasgattam a kommentjeiteket és Nagy Lilit nagyon érdekelte ez a téma…”. Ezzel őt bizony megnyerted magadnak!
- Csinálj közös videót egy-egy feliratkozóddal: Ez érdekes. Azt ajánlják, hogy kérj videókat a közönségedtől, és ha kapsz, ÉS ENGEDÉLYT IS KAPSZ TŐLÜK, vágd be az ő otthon készített videóikat is. Ezzel még jobban tudod hangsúlyozni a közönség jelentőségét.
3.) Következetesség
A legjobb YouTube-osok mind egyetértenek abban, hogy az elkötelezett közönséged felépítéséhez elengedhetetlen összetevők: a visszatérő elemek. Azonban ez csatornánként más és más lehet! Egyes csatornák következetesen mindig ugyanabban az időben tesznek közzé. Ez is egy következetesség, a lényeg, hogy a feliratkozók előre tudják, mire számíthatnak.
Ugyanazon személyek, arcok, képek használata mind tekinthetők következetességnek. Nagy segítségünkre lehet, ha mindig ugyanazon narrátor beszél a videó alatt. Egy szó, mint száz mikor megtervezzük a videónkat, mindenképp gondolkozzunk el: hogyan tudnánk következetességed, jellegzetességet vinni a csatornánkba?
Néhány tipp:
- Csoportosítsd egyértelműen a tartalmakat: bizonyos témákat érdemesebb több videón keresztül bemutatni. Ezáltal egy sorozat jön létre, melynek részeiben sok lesz a közös vonás.
- Tölts fel mindig ugyanakkor. Találj ki egy napot és időpontot, majd mindig akkor tegyél közzé. Ezt a dátumot kommunikáld a közönséged felé is. Így hasonlóan a TV sorozatokhoz szokássá válik.
- Karakteres személyiségek: gyakran a egy személy valamely tulajdonsága kötelezi el legjobban a nézőket. Nézd vissza a videóidat és gondolkodj el rajta melyik tulajdonság tesz különlegessé, érdekessé.
- Következetes Design: Igyekezz kidolgozni egy csatornádra jellemző megjelenést. Ezt tükrözheti a videód, vagy az indexképe. Pl.: sok csatorna mindig ugyanazzal a betűtípussal és elrendezéssel készíti el az indexképeket. Hozok egy zenész magyar példát: itt. Még jobb példa a Vice News. Minden hír teljesen más, de a videó index képei mégis ugyanazok!
Szerintem ebben is bőven volt érdekesség, ötlet, motiváció. Próbáljátok ki, írjátok meg a tapasztalatokat, én pedig nem sokára jövök a folytatással!