Sziasztok! Na folytatom a kreatív stratégiákat. A következő pont pedig, az együttműködés. Történetesen nem a koncertszervezőkkel, szüleinkkel, feleségünkkel, hanem más YouTube csatornákkal, tartalomgyártókkal fogjuk ezt megtenni.
Ez a legjobb módja a feliratkozó szerzésnek. Meg kell keresni más YouTube csatornákat, akik már kiépült rajongótáborral rendelkeznek és meg kell őket hívni. Mivel szeretik a vendégedet, szeretni fognak téged is, pláne, a együttműködő felek hasonló tartalmat szolgáltatnak. Be tudsz vonni olyan nézőket, akik a te célközönséged, és ha ügyes vagy, tetszeni fog nekik, amit csinálsz! Ezzel később mindenki nyer! Te az ő feliratkozóit gyűjtöd be, ő pedig a tiédet. Itt nem elvesszük a feliratkozókat, hanem gyűjtjük őket! Tehát kooperálni bizony jó dolog
Milyen előnye van még?
Vendégelőadóidon keresztül egy olyan felhasználó bázist tudsz elérni, akik már használják a YouTube-ot, tudják, hogy fel lehet iratkozni, hozzá lehet szólni, és kedvelni is lehet a videókat. Amennyiben tetszik neki a videó, belőle sokkal nagyobb esélyekkel fogsz interakciót kiváltani, mint egy hagyományos látogatóból.
A közös munka közben kialakul köztetek egy kapcsolat. Hozzád hasonló emberekkel találkozhatsz és ez mindig jó. Meg tudjátok beszélni pontosan miről szól a csatornátok, mi tetszik a másikéban, milyen tapasztalataitok vannak, stb, stb, stb. Végtelen számú hasznos tanács és ötlet.
Néhány tipp a kooperációra:
- Hívj meg vendégeket saját műsorodba! Tervezd meg úgy a csatornádat, hogy könnyű legyen másokat meghívni
- Olyat keress fel, aki kell: keress fel olyan YouTube-osakat, akiknek célközönsége hasonló a tiédhez.
- Légy határozott: Általában a YouTubeosok elég elfoglaltak a saját csatornájukkal, ezért amikor megkeresed őket, írd le pontosan mit szeretnél.
- Legyen büszke: Mindkettőtök érdeke, hogy az általatok készített tartalom jól sikerüljön, mivel ebben az esetben fogjátok egymást reklámozni.
Inspiráció
Elérkeztünk a kreatív stratégia utolsó alapelvéhez, ami talán a legfontosabb is: az inspirációhoz. Ahhoz, hogy jobbnál jobb tartalmakat tudjunk létrehozni, és ezt hosszú távon is tartani tudjuk, nem szabad kiégnünk! Boldognak, kiegyensúlyozottnak kell maradnunk. Inspirálódni kell. A videóink akkor lesznek igazán élvezhetőek, ha a tartalmak őszintén, belőlünk jönnek.
Hogyan gyűjthetsz inspirációt?
- Figyelj arra, milyen videókat nézel! Mit szeretsz a tv-ben, filmekben, hírekben vagy milyen blogot olvasol? Ezek mind-mind motiválnak téged. Használd ezeket az eszközöket tudatosan és meríts belőlük ötleteket.
- Azt csináld, amit szeretsz! Van az a mondás, hogy ,,nem a hétfő szar, hanem a munkád…”, ezt tipikusan nem YouTube előadóknak és zenészeknek szokták mondani. Itt teljes mértékben foglalkozhatsz azzal, amit szeretsz. Érdemes vizsgálni mi tetszik a közönségednek, de azért azt csináld, amihez kedved van.
- Ne csinálj valamit csak azért, mert népszerű. Mi is ezzel kezdtük. Megcsináltunk egy One Direction covert, nem lett rossz, de szerintem egyikünk se szerette igazán. A helyes út nem ez. Meg kell nézni mik a népszerű zenék mostanság, és abból azt kiválasztani, amit imádsz. Azt a dalt, amit majd folyamatosan dudorászol a metrón. Ez a siker egyik kulcsa, azt kell felvenni, ami nagyon benned van.
- Tanulj a cégektől. Használj olyan technikákat, mint a BrainStorming. Pár óra, amikor csak ötletelsz. Bele kell jönnöd, beleélned magad abba, amit meg akarsz csinálni. Az első ötletek többnyire nem zseniálisak, csak később, ha már sokat ötleteltél jutnak eszedbe a legjobb gondolatok.
Na remélem sokan írtok majd nekünk, hogy dolgozzunk együtt. Szívesen megyünk akár beszélgetős vlogba, akár zenei csatornára, akár kritikába. Szóval gyerünk, irány kooperálni 🙂