Szisztok! Elérkeztünk a Kreatív Stratégia sorozat harmadik részéhez. Amennyiben fogalmad sincs melyik lehet az első két rész, itt megtalálod őket. Olvasd el, próbáld ki, és térj vissza ide, a 3. részhez!

Célközönség meghatározása

Na erről már azért komoly irodalmak szólnak. Mindenféle piackutatás, facebook kampányok és Google Analytics statisztikák sorozata, hogy vajon ki a te a közönséged… Nézzük meg mit mind a Google, miért fontos ez? Először is a látogatók olyan tartalmakra kíváncsiak, amik róluk és nekik szólnak, amiben otthon vannak, hozzá tudnak szólni, stb. Ugye erről szólt az első két rész. A tartalmad legyen megosztható, személyes és interaktív. Tartalmunk csak azoknak szól, akik érintettek a témában.

Tehát nem érdemes minden ember számára tartalmat gyártani, hanem csak egy szűkebb kör számára. Ez lehet akár nagyobb kör is, pl.: “szülők tinédzser gyerekekkel” vagy kisebb, mint Disney játék gyűjtők. A lényeg, hogy közösségünket jól határoljuk körül! Így a közösség melyet felépítünk – mert gyakorlatilag ezt tesszük – sokkal összetartóbb, elkötelezettebb lesz.

Néhány példa célközönségekre

  • Célközönség csatorna szinten: A SkyDoesMinecraft csak Minecraft játékosoknak szól. Ez a legtriviálisabb. Kiválasztott egy témát, és bár másról is tehetne fel videókat, nem teszi. Egyszerűnek hangzik, de nem is olyan könnyű betartani!
  • Célközönség sorozat szinten: Ingrid Nilsen látszólag mindenféle tartalmat tölt fel, azonban a “Get Ready With Me” lejátszási listája csak egy bizonyos szűkebb csoportnak szól, akik a sminkek és divat iránt érdeklődnek.
  • Célközönség videó szinten: Mindenféle videót raksz fel, DE, egy-egy videó esetén szintén jól körül határolható a célközönség.
  • Az utolsót nem tudnám jól megfogalmazni. Lényege, hogy próbálj olyan embereket magadhoz vonzani, akik nem kapnak elegendő figyelmet más médiákban. Ezáltal jobban fognak kötődni a YouTube csatornádhoz, mert te majd fordítasz figyelmet rájuk.

Belinkelem azért az angolul sejtők kedvéért a referencia videót, mert baromi jó!

Fenntarthatóság

Itt jön képbe – talán először igazán –, az idő. Láttál már népszerű YouTube csatornát? Persze, hogy láttál, különben nem olvasnád most el, amit írok! Na most keresd meg azt a YouTube csatornát, amit te igazán népszerűnek és sikeresnek ítélsz meg, és az About fülre kattintva nézd meg, hogy mikor kezdték el! Réges-régen egy messzi messzi galaxisban…

És mi ezzel a gond? Az embereket etetni kell a tartalommal. Időről időre videókat kell közzé tenned, de felmerül a kérdés: ha csináltál egy videót és szeret a közönség, tudod-e folytatni? Vagy inkább meddig tudod? Áll-e rendelkezésedre elegendő pénz, idő, helyszín, felszereltség, stb, stb, stb… Elárulom, a lecke szerint, a legsikeresebb YouTube tartalomgyártók többsége 300 hétig folyamatosan tud feltölteni, szünet nélkül. Mit kell ehhez tenned?

Néhány tipp:

  • Egyszerű ötletek: törekedj olyan ötletek megvalósítására, amik kevés idővel, viszonylag egyszerűen elkészíthetőek. Tipikusan sokkal tovább lehet fenn tartani azokat a videókat, melyek egyszerűen felvehetőek.
  • Ragaszkodj a valósághoz: Értsd meg, hogy egy teljes sorozat mennyi időbe és pénzbe fog kerülni, és ez alapján gondold át, mennyi energiát tudsz rá maximálisan szánni.
  • Csoportos felvétel: Vegyél fel egy nap több felvételt, hogy maximálisan ki tudd használni az erőforrásaidat.
  • Tudd, hogy mi fog következni: Készíts konkrét tervet arra vonatkozólag mikor milyen videókat teszel közzé, nem csak a következő pár napban, de akár következő sorozatot követően is.

 



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások