Elérkeztünk egy olyan leckéhez, ami bizonyára mindenkit fog érdekelni. Sőt felteszem a legtöbb ember ezért tévedt a YouTube blogomra. Kezdjük egy kis bevezetővel: akkor fogsz ebből valódi pénzt látni, ha már van egy kialakult közönséged. Akad olyan is – nem is ritkán – hogy valaki belenyúl a dologba, és lesz egy videója, amit rengetegen megnéznek, még mielőtt sokan feliratkoztak volna a csatornájára. Azonban ebben az esetben is csak egyszeri bevételt jelent a dolog. Mi pedig passzív jövedelemként szeretnénk a YouTube-ra tekinteni. Ezért sokan nem is vesződnek a pénz szerzés részével az első 1000 feliratkozó alatt.
Az elsődleges feladat tehát az, hogy felépítsd ezt a közösséget, amiből pénzhez is juthatsz a későbbiekben. Az, hogy te mikortól próbálsz meg pénzt keresni a videóiddal, rajtad áll. Mi kísérletképpen már az első 20 feliratkozónál teleraktuk a videóinkat reklámmal. Azt, hogy ez mennyit árt vagy mennyit használ, nehéz lenne megmondani. Minden esetre vágjunk is bele. Hogyan lehet pénzt keresni a YouTube-on? Kezdjük el egy tévhittel!
Hány megtekintés után fizet a YouTube?
Szinte bárki kérdezősködött eddig a YouTube csatornám felől, előbb utóbb feltette ezt a kérdést. Mennyi megtekintésért fog neked fizetni a YouTube? Igaz, hogy egy millió megtekintés kell? Fogalmam sincs ki az a marha, aki ezt kitalálta, a YouTube soha nem így működött. Az, hogy mennyi pénzt fogsz keresni egy sokkal komplexebb algoritmus alapján tevődik össze. Tudni illik, hogy bizonyos népszerűség után le lehet szerződni partner cégekkel, akik többnyire egyéni feltételeket ajánlanak. Illetve választhatsz úgy is, hogy a YouTube partner program alapján kívánsz pénzt keresni a YouTube fiókodból. Ez a cikk csak az utóbbiról fog szólni.
Először is te nem azért kapsz pénzt, mert megnézik egy videódat, hanem azért, mert a Google reklámokat helyez el a videóidba. Ezek lejátszásáért, vagy az ezekre való kattintásért te pénzt kaphatsz. Ez nem csak YouTube esetében igaz, az Adsense szolgáltatás hasonlóképpen működik weboldalak esetében is, mint a videóknál.
Azt kiszámolni, hogy mennyit fogsz vele keresni nem lehet, esetleg becsülni. Minden egyes ember megtekintése és kattintása más értékű. Ha valakinek az internetezési szokásai kedvezőbbek (többet vásárol a neten), vagy az országa fejlettebb internetes kultúrával rendelkezik, azokért általában több pénzt számol a Google. Az Adsense magyar fiók esetében 20.000 Ft után fizet (ez az összeg országonként eltérő, kb 100 dollárral megegyező érték szokott lenni bővebb info: itt). Lényegtelen, hogy a 20.000 Ft-ot hány megtekintésből, kattintásból weboldalból vagy YouTube csatornából gyűjtötted össze. Ha összegyűlik 20.000 Ft, akkor fogsz pénzt látni. Egyébként viszont vannak fél forintok, egy forintok és szépen lassan gyűlik a pénz.
Állítsd be YouTube csatornádat, hogy pénzt keress belőle
Ez elsőre nekem sem sikerült. Nem teljesen triviális összekötni az Adsense fiókot és a YouTube csatornát. Pláne. ha olyat akarsz, amit nem is lehet. Itt találjátok meg az eredeti leírást, ami alapján én csináltam. A lépések a következők:
- Engedélyezned kell a csatornádon a bevételszerzést itt.
- Össze kell kapcsolnod a YouTube és az Adsense fiókodat.
- Külön be kell jelölnöd itt, hogy hozzájárulsz, hogy hirdetésekkel pénzt keress a videóiddal.
Az Adsense regisztrációt nem fogom leírni. Meg kell adnod a bankkártyádat is, azonban egy bankkártyát csak egyetlen Adsense fiókhoz fogsz tudni hozzárendelni. Ezenfelül jó még tudni, hogy míg a weboldalak esetében az Adsense viszonylag folyamatosan megjeleníti mennyit kerestél, addig a YouTube bevételeid itt csak a 15.-ét követő napon fognak megjelenni. Ráadásul jobb felül a beállítások –> kifizetések menüpontjára kattintva tudod ellenőrizni, hogy pontosan mennyit kaszáltál. A “valós idejű” becsléseket a YouTube csatornádon az Analyticsben tudod megnézni.
Mivel lehet pénzt keresni és mivel nem?
A Google elég komoly irányelveket ad arra vonatkozólag, hogy mikor lehet bevételed egy YouTube videóból. Érdekesség például, hogy ha egy videót csak feldolgozol, tegyük fel egy filmről készítesz kritikát és ezért felhasználod a film részleteit, ebből igen is kereshetsz pénzt legálisan. (persze osztoztok az eredeti tartalom jogtulajdonosaival). Ezekre a dolgokra most hosszasan nem térnék ki, mert már írtam róla egy cikket itt.
Miből lehet még pénzt keresni?
Bár a YouTube partnerség egy izgalmas és érdekes dolog, érdemes tudni, hogy a YouTube csatornák számtalan más módon is tudnak pénzhez jutni. Sőt számos csatorna közvetlen Google-től származó bevételei eltörpülnek az egyéb bevételek mellett.
Hirdetés és YouTube Red
Azért ez a hirdetés már önmagába véve is egy elég jó dolog. Neked nem kell foglalkoznod semmivel. Engedélyezed, egyszer összekötöd és aztán a Google elhelyezi az általa (a nézővel és/vagy a tartalmaddal) relevánsnak vélt cégek hirdetéseit. Azonban érdemes tudni arról, hogy mi az a YouTube Red. A YouTube Red nézők külön fizetnek a YouTube-nak, amiért cserébe bizonyos előnyökhöz jutnak (pl reklámmentesség). Azonban ezeknek a felhasználóknak a megtekintéseit a YouTube külön számolja, és lényegesen magasabb árat fizet érte a Google. Tehát a YouTube Red feliratkozó aranyat ér!
Egyéb lehetőségek:
A csatornád fejlesztésével egy fajta szórakozóhelyet építesz fel. Minél jobb ez a hely annál többen fogják ott tölteni az idejüket, annál több feliratkozód lesz és annál nagyobb esélyed a pénz keresésre. Az alábbi módszerek többsége ezt a helyzeti előnyt használja ki. (a többségét 1000 feliratkozóval van értelme elkezdeni).
Rajongói támogatás: Nálunk még nem él a lehetőség, de egyes országokban már engedélyezve van, hogy a néző tud pénzt küldeni a YouTube csatorna részére, közvetlenül a YouTube-on keresztül. Reméljük hamarosan nálunk is bevezetésre kerül.
Saját márka: a legtöbb nagy YouTube-os előbb-utóbb felhúz egy internetes áruházat a saját márkás cuccainak. Ez olyan mint a hagyományos zenészeknél a saját CD. Az ember nem is gondolná mennyi pénz van belőle, de működik. Ha az embereknek tetszik, amit csinálsz venni fognak logóval, idézettel ellátott termékeket, csak azért mert tőled van. Sokan építenek ilyesmire, lásd: Tibi atya – Humbák Művek.
Közösségi finanszírozás. Természetesen nem csak a YouTube által Magyarországra még nem nyújtott rajongói támogatás van. Amennyiben bírsz egy közösséggel kitalálhatsz különböző kampányokat, amiket kickstarter jellegű oldalakkal támogathatsz, majd ezekről készíthetsz videókat, vagy ezeket támogathatod kártyákkal a videóidban.
Események szervezése: Ezt soha nem szabad kihagyni. Ha már van egy közösséged, érdemes tovább fejlesztened. Ezért hasznos a magyar közönség egy YouTube csatorna esetében, mert itthon kicsik a távolságok. Ha szervezel egy koncertet, találkozót, workshopot sok embert el tudsz érni a YouTube segítségével. Egy belépős rendezvényből pedig pénzt vehetsz majd ki.
Szponzorok: Végül pedig ott vannak a szponzorok. Rengeteg YouTube videót látni, ahol valamelyik cég termékei vannak bemutatva, kiemelve. Nincsenek konkrét szabályok, van amikor a terméket kapod meg, van amikor fizetnek érte (azért ez a csatornád egy havi bevételéhez mérhető összeg körül mozoghat). Minden esetre ha már sikeres a csatornád ebből szerintem egészen komoly összeget lehet majd megtakarítani.
zoltán
Tök jó a cikk, kezd múlni a homály:) Én még ezt is elolvastam pont ma, mert a Youtube pénzkeresés kicsit bonyolult: http://mrbugtv.com/hogyan-lehet-penzt-keresni-youtube-videozasxsal/
Üdv, sok sikert, várom az új bejegyzéseket 🙂
Katalin
Sziasztok!
Talan picit jobban ertem.de soha nem gondoltam , hogy ez is strategiakon alapszik. Azt gondoltam , hogy feltoltom a videom es majd idovel elterjed talan , vagy nem .
Doma
Vannak úgy nevezett vírus videók, amelyek pont úgy működnek, ahogy leírtad. Feltöltöd, és ha épp szerencséd van, pl épp történt egy világ esemény a videód témájában, akkor elkezdik hirtelen nagyon sokan nézni. Erre azonban nem lehet egy csatornát építeni, mert bizonytalan. Az emberek gyakran nem a csatornádra, hanem csak az adott videóra kíváncsiak, ezért rendszeres jövedelmet nem vagy szintén csak bizonyos stratégiák kidolgozásával fogsz tudni belőle termelni.
F.S Alex
Reklám reklám hátán!Manapság minden erről szól és éppen ezért a film nézés, már nem kikapcsolódást, hanem idegi terhert jelent! Nekem pl ezért már tv sem kellett vennem! Hiába a tű éles kép, ha csak a reklámokat látom- hallom tű élesen!Nem tudom miért gondolja bármely reklámozó cég, hogy a reklámja pozitivan hat az eladásaira. Én épp azért nem veszek agyonra reklámozott terméket, mert tudom, hogy a reklám költség benne van az árban, a termék minősége,ehez képest silány!