Mennyire hatásosak a kártyák és annotációk (kommentárok)?
Nos ebben a fejezetben még én is új vagyok. A napokban eszméltem rá, hogy az angol Annotation szót, kommentárnak fordította a YouTube és eddig nem is tulajdonítottam neki hatalmas jelentőséget, pedig kellett volna. A zenei videók többségénél sokkal kevesebb figyelmet kapnak a csatorna trailerek, mint egy VLOG-nál, éppen ezért a következő videónk vagy a feliratkozás felé úgy terelhetjük legegyszerűbben a felhasználót, ha használjuk ezt a két lehetőséget.
Több féle kártyát is kirakhatunk: videó, lejátszási lista, stb. Miután kiraktuk érdemes megvizsgálni melyik is volt igazán sikeres. A következőket érdemes megvizsgálni a jól sikerült kártyák és kommentárok esetében:
- Hova lett elhelyezve a videóban?
- Mikor jelent meg?
- Mennyi ideig volt látható?
Kommentár esetében van lehetőség bezárni is az egyes buborékokat. Érdemes megvizsgálni tehát melyik volt az amit legtöbbször bezártak, illetve melyikre kattintottak leggyakrabban. A rosszul teljesítő kommentár pedig kuka.
Mi a helyzet a lejátszási listákkal?
A lejátszási listák nagyon fontosak. Míg a hagyományos YouTube csatornák esetében sorozatokat lehet vele létrehozni, zenei csatornák olyan ez, mintha CD-ket raknánk össze. Ezen lehetnek akár csak saját számok, csak másoké, vagy vegyesen. A jó része, hogy a videók sorban lesznek lejátszva, tehát mi kontrolláljuk, hogy melyik videó legyen a következő, amit a néző látni fog. De nézzük, hogy lehet népszerű lejátszási listákat csinálni!
- Legyen érdekes a téma! A lejátszási listáknak érdemes népszerű címet választani, pl.: leghallgatottabb magyar zenék.
- Fontold meg a videók sorrendjét. Érdemes olyan videóval indítani, amiknek a közönségmegtartása magas.
- Vizsgáld meg a lejátszási listákat: melyikből lépnek ki legkevesebben? Miért? Én a cikk írásakor megnéztem, és a legnépszerűbb lejátszási listámat nézik legkevesebb ideig. Tehát valamit nekem is dolgoznom kéne ezen!
- Segítsd, hogy mások is rátaláljanak. Csinálj olyan listákat, ami rád jellemző. Oszd meg, ajánld őket másoknak, és helyezd el a csatornád kezdőoldalán is.
Melyik videómról beszél a nép?
Valójában akkor érsz el igazi népszerűséget és sikereket a YouTube videóiddal, ha sikerül annyira felkelteni az emberek figyelmét, hogy ők terjesszék a feltöltéseidet. Valamiképp motiválni kell az embereket arra, hogy megosszák a videódat a közösségi hálókon, illetve barátaikkal.
Ehhez az első lépés, hogy neked kell idomulnod a közönségedhez. Meg kell vizsgálni a kommenteket. Melyik videódhoz szólnak hozzá? Mit mondanak róla? Meg lehet vizsgálni a likeok és dislikeok arányát. Ezek mind segítenek létrehozni egy stratégiát a következő feltöltéseidhez. Minél többen néznek, annál nagyobb statisztikával fogsz bírni, és annál könnyebb lesz kitalálni hogy tudnál még izgalmasabb csatornát létrehozni.
Tipp:
- Nézd meg a legutolsó videódat és gondolkodj el azon, vajon milyen szöveget írna hozzá valaki, amikor megosztja?
Hogy hasonlítsuk össze?!
Rendelkezik a YouTube Analytics két olyan funkcióval, ami igencsak hasznos, de tapasztalataim szerint még is csak kevesen használják. Ez pedig a csoportosítás és összehasonlítás (mindkettő a képernyő jobb felső sarkában keresendő).
- Az összehasonlítás gomb segít összemérni a különböző tartalmakra, földrajzi adatokra, vagy időeloszlásokra vonatkozó adatokat.
- A csoportosítás arra való, hogy bizonyos videókat együttesen vizsgálj. Ideális eszköz ha egy téma videóit vagy a friss feltöltéseket szeretnéd külön megvizsgálni.
Megjegyezném, hogy az összehasonlítást tudod csoportokra is alkalmazni. Ezzel még jobban le tudod mérni az egyes témák iránti érdeklődést.
Na befejeződött ez a lecke is. Köszönöm a figyelmet, a következő kedden pedig gyertek vissza a következő anyagért. Addig is jó YouTubeozást!