Ha a korábbi leckéket végig olvastátok, mostanra már biztosan van jó néhány YouTube videótok. Most pedig a fent megfogalmazott kérdéssel kezdünk el foglalkozni. A YouTube Analytics számtalan eszközt kínál annak felmérésére, hogy egy videó mennyire is sikeres. Első körben érdemes csak néhányra fókuszálni, mint: megtekintés, nézési idő vagy feliratkozások. Fontos folyamatában vizsgálni ezeket a mutatókat: emelkednek a számok, vagy csökkennek? Azt hozza, amit elvártam?

Tippek:

  • Nézd meg csatornád kezelőfelületén a fent említett három mutatót. Hasonlítsd össze videónként és vizsgáld meg, melyek a legjobban és legrosszabbul sikerült videók.
  • Használd mobilon az YouTube Analytics-set. A statisztikai elemzések hagyományos böngészőből nézve nem érhetőek el a telefonodon. Azonban a Google és IOS platformokra egyaránt elérhető a YouTube Creator Studio, amivel telefonról is tudod követni a statisztikáidat.

Mit számít a néző?

Ha növelni szeretnéd csatornád nézettségét fontos a meglévő látogatóidat elemezned. Ha a látogatódnak tetszik a tartalmad vissza fog jönni hozzád, hogy még többet lásson. Az elkötelezett nézők pedig újabb látogatókat fognak hozzád vonzani a közösségi hálókon keresztül. Ezentúl pedig azonnali visszajelzést fogsz arról kapni, hogy szeretik-e az új videódat, vagy sem. Ezt a kapcsolatot kiépíteni sok időbe telhet, de egy népszerű csatorna létrehozásához elengedhetetlen.

Tippek:

  • Használd a demográfiai elemzéseket, hogy meg tudd milyen összetételű a közönséged.
  • Próbálj meg kártyákkal kérdezni a nézőktől – lehet pl szavazást csinálni – .

 4 kérdés, melyre meg kell keresned a választ!

Kíváncsi vagy, hogyan tudnád lemérni egy-egy videód sikerességét? A Creator Academy ezt a négy kulcskérdést ajánlja első támpontként:

  • Mennyire működik a YouTube csatornám? Ellenőrizheted az átlagos nézési időt, megtekintések számát, feliratkozásokat, hogy megnézd milyen irányba tart a csatorna.
  • Kik néznek és mi érdekli őket? Ki kell találnod ki a te célközönséged. Kik néznek téged és kik iratkoznak fel rád? Ha ezeket már körül határoltad, sokkal pontosabban tudod használni a kreatív stratégia alapelveit!
  • Hogy viszonyulnak a látogatók a csatornámhoz? Megosztják, kedvelik a videóimat?
  • Mennyi pénzt keresek a csatornámmal és hogyan kereshetnék jobban? Az üzleti terv fontos része a csatornának. Videó készítés közben könnyű költségekbe bocsátkoznunk, és meg kell vizsgálnunk, hogy ezek hogyan fognak megtérülni.

A YouTube Analytics leglényegesebb elemei

A YouTube Analytics kezelőfelülete három fő részre osztható:

Valós idejű elemzések: itt valós időben nézheted meg, nagyjából hányan nézik a videóidat. Különösen hasznos akkor, mikor egy frissen feltöltött videó eredményességére vagy kíváncsi.

Nézési időre vonatkozó statiszikák: A nézési idő egy videó megtekintése összesen, percekben mérve. A YouTube egyik kulcsa. Már nem az számít hányan nézik meg a videódat, hanem hogy mennyi ideig nézték, mivel ebből nem csak a téma népszerűsége, de a tartalom minősége is kiderül.

Tevékenységjelentések: Azt mutatják, hogyan reagálnak a nézők a videóidra. Tetszik nekik, vagy nem? Mihez szólnak hozzá, miről beszélnek, mit osztanak meg, raknak lejátszási listára. Használták-e a kártyáidat, melyeket létrehoztál?

Tippek:

  • Nézd meg most a valós idejű statisztikádat.
  • Vizsgáld meg a 10 legnézettebb videódat itt.
  • Nézd meg melyik videódat osztották meg a legtöbbet.
  • Állítsd át a vizsgáld periódust, 90 napra, vagy élettartamra.


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások