Nos, jöjjön a fekete leves! Képzeld el, hogy egyszer csak felmész a csatornádra, mert arra készülsz, hogy megcsinálod az időnkénti csatorna elemzésedet. Ránézel a YouTube Analytcs-ben feltüntett becsült bevételeidre, és valami ilyet látsz.

visszaesett-becsult-bevetel

Ekkor pedig joggal kérdezed meg magadtól, hogy vajon miért keresek kevesebbet, mint eddig? Tehát a bevételeim drasztikusan lecsökkentek, mi segíthet kideríteni, hogy miért?

1.) Csökkent a nézettségem?

Hogy ismerem fel?
Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom az esetek többségében ez a két tényező összefügg. A fenti grafikon pont ezt az állapotot mutatja be. Látható, hogy a piros és kék vonal egyaránt csökkenő tendenciát mutat. (ilyet úgy tudsz csinálni, hogy a bevétel menüpontnál lenyitod a mutató összehasonlítása fület, és kiválasztod a megtekintéseket).

Mi okozhatja ezt?
Az előző bejegyzés pont erről szólt…

Mit tudok tenni?
A közönségépítés a YouTube-os pénzkeresés kulcsa. Amennyiben ez a visszaesés, egy pillanatnyi probléma az előző bejegyzés szintén segít ennek felderítésében. Ellenkező esetben rengeteg lecke szól arról, hogyan tudod növelni a követőid számát. Sajnos konkrét recept nincs.

 2.) Változtattál a videóid bevétel szerzési beállításain?

Hogy ellenőrizhetem?
A videó kezelőben ellenőrizd, hogy a bevételszerzési lehetőség a videók esetében megjelenik. Amennyiben szerzői jogokkal kapcsolatos problémák jelentek meg, azokat is itt fogod észrevenni.

Mi okozhatja?
Hogy te, vagy egy jó akaród megváltoztatta a videóid bevételszerzési beállításait. Más esetben lehetséges, hogy a videód tartalma ellenkezik a YouTube irányelveivel, vagy szerzői jogokat sért.

Mit tudok tenni?
Ha az első eset áll fent kapcsold vissza a bevétel szerzési lehetőséget. Szerzői jogokkal kapcsolatos problémák esetén, itt találsz információkat.

3.) Időszakos-e a visszaesés?

Hogyan ellenőrizhetem?
Ha a bevétel esés gazdaságilag gyengébb hónapokban következik be (Január, Április, Július, Október), akkor nagy eséllyel a visszaesés normális. Ilyen időszakokban a cégek kevesebb pénzt fektetnek a hirdetésekbe, ezért a te csatornád bevételei is csökkennek. Vizsgáld meg a bevételeidet teljes élettartam intervallumra vonatkozólag, és ellenőrizd, hogy az előző években tapasztalható-e hasonló jelenség.

Mi okozhatja?
Nagyjából ezt is leírtam. A pénz a hirdetőktől jön, akik bizonyos időszakokban, pl Karácsonykor több pénzt fektetnek a hirdetésekbe (mivel az emberek ilyenkor többet vásárolnak). Az emberek internetezési szokásai általában hasonlók. Nyáron nyaralnak, ilyenkor nem jutnak internetközelbe, tehát kevesebbet érnek az ilyenkor levetített reklámok is.

Mit tudok tenni?
Ez az, amit nem lehet direkt irányítani. Kénytelen leszel folytatni a munkát, tovább építeni a YouTube csatornádat, és számolni vele a következő évben, hogy bizonyos hónapok gyengébbek.

4.) Változott a demográfia?

Hogyan ellenőrizhetem?
Vizsgáld meg időszakosan a hirdetés értékeléseket, illetve ellenőrizd a demográfia menüpontot. Vizsgáld meg a jelenleg legnépszerűbb videóidat és hasonlítsd össze az átlagos értékekkel.

Mi okozhatja?
A világ egy elég összetett, inhomogén dolog. Más országok lakói más típusú videókat kedvelnek. Ezt pedig csak tetézi, hogy a hirdetések rátái is országonként eltérőek (a szegényebb országokból érkező megtekintések kevesebbet érnek).  Többnyire ez okozza ilyen esetben a bevétel változást.

Mit tudok tenni?
Ha rájössz, hogy egy jó szegmenst elveszítettél, ahonnan sok pénzt remélsz, próbáld meg vissza szerezni. Vannak különböző feliratozási lehetőségek, lokalizációs beállítások, amiket kipróbálhatsz.

5.) Milyen eszközökről néznek?

Hogyan ellenőrizhetem?
Hasonlíttasd össze az eszközöket és a bevétel jelentéseket. Nézd meg van-e összefüggés a grafikonok között.

Mi okozhatja?
Nem minden hirdetés típus jelenik meg telefonon és hagyományos gépen egyaránt. Ezért a bevételeid csökkenhetnek, ha a felhasználók nagy része egyszer csak inkább telefonról nézi a csatornádat.

Mit tudok tenni?
Első körben nézd meg, hogy a videóidnál minden hirdetési formátum engedélyezve van-e. Különösképp az átugorható hirdetések illetve a szponzor kártyák. Ezek a típusok egyaránt megjelennek minden eszközön.

6.) Vajon az általam feltöltött videó elég hirdetés barát?

Hogyan ellenőrizhetem?
Először is meg kell érteni mitől lesz valami hirdetésbarát, és mitől nem (leírást itt találsz). Nyilván ha túl sok effektet, felugró ablakot, kártyát, kommentárt használsz nem sok esélye marad a felhasználónak arra, hogy a hirdetésre egyáltalán rá nézzen, nem hogy kattintson. Természetesen mindezek mellett még sok általános szabálynak kell megfelelni, mint hogy a videód nem közöl erőszakos, szexuális vagy egyéb a társadalomra károsnak ítélt tartalmat.

Mi okozhatja?
A videód nem hirdetés barát.

Mit tudok tenni?
Gondolkodj el rajta mennyire fontos ez neked. Milyen kompromisszumokat érdemes meghoznod a hirdetések miatt. Az emberek alapjába véve nem preferálják a hirdetéseket, tehát már önmagában ezzel is veszíthetsz felhasználókat. Azonban gyakran megéri kompromisszumot kötni, és valamiből neked is élned kell (a YouTube videó készítés drága, és időigényes).

Mi van, ha még most sem kaptál választ a kérdésedre?

Először is ne add fel! Gyakran csak bizonyos idő elteltével jövünk rá pontosan mi történt a csatornánkkal ekkor és ekkor. Egyrészt idő kell az Analytics számára, hogy frissüljön, másrészt több adatból információ birtokában könnyebb helyes következtetéseket levonni.



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások