Az első YouTube videó kampányom
Elég érdekes szituációba kerültem, mikor kitaláltuk Gergővel, hogy először próbáljuk ki a Google Adwords YouTube videó hirdetését. Ezeket a hirdetéseket általában én szoktam kezelni, és ennek is én vágtam neki. Mindent beállítottam annak rendje és módja szerint. A költségkeretet az ajánlotton hagytam. Először úgy gondoltam, hogy csak napi 2000Ft-ot költenék rá, de ahogy megláttam az alapértelmezett napi 2800Ft-ot belementem. Lefeküdtem, elaludtam, és másnap első dolgom volt lecsekkolni, mit is hozott a reklám!
Nagyon megörültem, mert több megtekintést kaptam, mint reméltem. Aztán megnéztem az Adwords fiókot, és szomorúan konstatáltam, hogy a pénzösszeg sem állt meg 2800 Ftnál. Gyorsan leállítottam, és vártam. Az Adwords fiókban, mint minden Google szolgáltatásban van egy holtidő, amikor nem látod még mennyit költöttek el a hirdetésedből. A statisztikákhoz csak néhány nap csúszással férsz hozzá. Ezért mikor másnap megint megnéztem a fiókot, még sokkolóbb volt a 20.000Ft körüli hirdetés.
Mit mond erre az Adwords?
Azt hiszem nem kell sokat taglalnom, ÉN mit mondtam/gondoltam … Elmentek a fenébe… Azonban remélve, hogy csak félreértés történt elkezdtem hívni az ügyfélszolgálatot. Nem csalódtam nagyot, nem vették fel, és azt ígérték visszahívnak. Nem hívtak…
Azért ez mégiscsak a Google! Gondoltam magamban, és egy hét után megpróbáltam megint utánajárni a dolognak. Ekkor az online helpdesk-kel próbálkoztam, és egyből kapcsoltak is egy szakértőhöz! Na jó, itt is olyan volt, mint máshol. A szakértő átkapcsolt egy még nagyobb szakértőhöz, aki már sejtette is mi lesz a probléma. A probléma neve pedig: túlteljesítés!
Hogy működik a reklám?
A dolog lényege az, hogy a kampányod elején a Google előbb fix mutatókkal fogja hirdetni a videódat, majd az első X számú megjelenésből számolja ki mennyibe is fog kerülni egy megtekintés/kattintás. Ezáltal, a hirdetésed az első szakaszában kifejezetten sok emberhez juthat majd el, és csak utána annyihoz, amennyit a Google a hirdetés varázslójában ajánlott. A jó hír, hogy ennek költségét a Google vállalja! Tőled annyit fog levonni, amennyi a napi költségkereted valójában, nem kell többet fizetned!
A bajban lévők számára már csak egy nagyon fontos kérdés maradt. Hol tudom ellenőrizni mennyi pénzt fog tőlem levonni a Google? Lépj az Adwords fiókodban jobb felső sarkában lévő fogaskerék ikonra, majd a számlázás fülre. Itt láthatod az aktuális egyenleged. Egyébként a jelenségről bővebben itt olvashatsz.
Szép napot mindenkinek!