Sziasztok a következőben egy kicsit kellemetlen témát fogunk boncolgatni, történetesen: miért esett vissza a nézettségem a YouTube-on? A jó hír, hogy az enyém nem esett vissza, és ez egy lecke a YouTube Creator Academy tárából. Bár nálam még nem, azt gondolom ez elég sok embernek előjött már, főként a nagyoknál. Azért náluk, mert mindig elsőnek a legnehezebb lenni. Neked kell kitalálnod a dolgokat, megálmodnod a receptet, ötleteket gyűjtened és megvalósítanod azokat. Aztán a többiek már könnyű szerrel leutánozzák, még rosszabb esetben lemásolják az általad kitalált dolgokat.

Mivel folyton újítani szeretnél, (hogy még sikeresebbé válj) előbb utóbb olyan reformokat is ki fogsz próbálni, amiknek negatív következményei lesznek. A feladat pedig ilyenkor nem kétségbe esni, és kitalálni, hogy lesz megint minden a régi! Nézzük is meg, mit mond a Creator Academy aktuális leckéje.

A megtekintéseim drasztikusan megcsappantak

visszaesett-youtube-nezettseg

Bizony, ilyen grafikon is előfordul a YouTube-on. És azt hiszem, mikor a saját statisztikádban látod, valami ilyesmit gondolsz: ,,úristen, mit vétettem?”. Ahhoz pedig, hogy erre mielőbb megtaláljuk a választ, fontos tudni a leggyakoribb hibákat. Ezekben pedig az alábbi kérdések fognak segíteni:

1.) Változott-e az új feltöltéseim tartalma?

Ez elég gyakori tüske. A megtekintéseid egy komoly része a feliratkozókon keresztül érkezik, akik azért követnek téged, mert hasonló tartalmakat szeretnének látni, mint korábban. Bár a YouTube Analytics hasznos eszköz lehet a probléma feltárásában, azonban még is a legegyszerűbb mód, ha elgondolkozol a legutóbb feltöltött tartalmaidon, mennyire passzolnak a csatornád eddigi arculatához. Majd vizsgáld meg a kommenteket!! Leggyakrabban a nézők hangot adnak annak, ha valami nem témába vágó kerül a csatornádra. Talán ez a leggyorsabb módja a probléma felderítésének.

2.) Változtak-e a feltöltési szokásaim?

Lehet csak más időben publikálsz, de még valószínűbb, hogy ritkábban. Ez azért szerintem az a jellemző, amivel egyébként is tisztában van az ember. Most kicsit kevesebbet foglalkozom a csatornámmal, többet kéne… Minden esetre hasonlítsd össze mikor és mennyit töltöttél fel.

 3.) Egy videó felelős a zuhanásért?

Ilyen is van. Válaszd ki a Multi Line View-t (második grafikon) és nézd meg, hogy egyetlen videód nézettsége csökkent le, vagy úgy egészében a csatornád népszerűsége csökkent. Ezek után, ha kiderült, hogy tényleg egyetlen videó a felelős meg kell vizsgálni, mi történt pontosan:

  • A videó nem elérhető többé. Vizsgáld meg, hogy nyilvános, megtekinthető videó-e. Illetve, hogy nem tiltották-e le, valamiféle jogi probléma okán.
  • Ha az előző ok nem nyert, vizsgáld meg pontosan honnan jöttek a videó megtekintői. Keresőből, közösségi oldalról, ajánlásokból, stb.

További kérdések, amik segíthetnek felderíteni a visszaesés okát.

A visszaesés egy adott országból érkezik-e? Ha igen, akkor vizsgáld meg elérhető-e az adott ország nyelvére felirat. Esetleg lehet blokkolja az adott ország azt a tartalmat valami okból. Amennyiben az utóbbi ok áll fent, és jogodban áll az adott országba elérhetővé tenni a csatornádat, keresd fel az illetékeseket.

Változott-e a csatornád demográfiai statisztikája? Amennyiben eltértél a tartalmadtól, gyakran a demográfiai adatok is változnak, mivel az új videók más embereket vonzanak be. Vizsgáld meg, hogy a videók tényleg azoknak érdekesek, akiknek tervezted.

Az általad boncolt téma szezonális, illetve milyen érdeklődése van világ szerte? Gyakran az esés, illetve kiugrások oka az, hogy olyan témába vágtál ami épp nagyon népszerű. Amint ez a népszerűség lecseng, vagy egy időre megszűnik, a csatornád népszerűsége is esni fog.

Használtál-e a megelőző időszakban bármilyen hirdetést? Reklámot? Hülyén hangzik, de ha a korábbi adataidat vizsgálod simán előfordulhat, hogy meglepődsz egy visszaesésen, majd rájössz, hogy te abban az időben költöttél reklámra, és az dobta meg ilyen szépen a csatornád forgalmát.



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások