A YouTube azért jó hely, mert mindenki számára akad egy megfelelő videó. Tele van elképesztő zenészekkel, műszaki tartalmakkal, de még is meg lehet találni a sminkes videókat vagy akár tudományosabb jellegű infókat is. Mindenki mást keres, mára eljutottunk odáig, hogy mindenkinek van itt valami. Ezzel szemben pont a sok tartalom miatt nehéz bevonzani a hasonló érdeklődésű embereket.

A kevesebb, néha több

A helyzet az, hogy a legtöbb videós – főleg itthon –, mindenről készít videókat. Egyre népszerűbbek a vlogok, ahol az egymás után követő feltöltéseket nézve úgy tűnik, ez a csatorna mindenről szól, ezért is nézik annyian, mivel itt mindenki megtalálja a számítását. A dolog azonban nem ennyire egyszerű. Kezdetben valóban érdemes lehet egy szélesebb spektrumú közönségnek készíteni a videókat. Viszont ott az érem másik oldala is: mindenkinek nem tudsz mindig érdekeset mondani.

Ezért sokan egyetlen téma köré építenek fel mindent. Így nem egy általános gamer csatornát indítanak, hanem pl csak Minecraft-os videókat töltenek fel. Van egy hatalmas előnye a specifikus csatornánknak. Tudod, mire számíts! Minél konkrétabban egy dologgal foglalkozol, – pl kinder tojás figurák gyűjtésével vagy kertépítéssel – , annál homogénebb közönség iratkozik fel a csatornádra. Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy közös érdeklődésetek lesz, és szinte biztosan érdekelni fogja a feliratkozóidat a következő videód, mivel a téma, ugyanaz, mint eddig! Ez a fajta elköteleződés nagyon erős. Ha a követőid úgy érzik, végre megtalálták azt a csatornát, amit kerestek, ahol nem csak egy-egy videó tetszik, hanem minden tartalom érdekes, sokkal több időt fognak eltölteni a csatornádon.

Aki most azt hiszi, hogy nem lehet egy témából 10.000 videót leforgatni, az bizonyára nem elég kreatív. Ha valamit szenvedélyesen űzöl, arról végtelen mennyiségű érdekes videót lehet feltölteni. Továbbá semmi nem zárja ki, hogy egy horgász csatorna készítsen majd videókat egy főzős vloggerrel, ami teljesen megújítja a feliratkozókat. Csak annyi a lényeg, hogy azokat halakat kell majd megfőzniük, amit a videó elején, vagy az előző videóban kifogtak. Tehát lehet kooperálni, bővíteni a közönségedet, de mégis te csak egy dologra fókuszálsz. A kis csoport, pedig gyakran nem is annyira kicsi… Ez Magyarország szinten is igaz, de világ szinten aztán pláne. Az előző példából kiindulva a magyar horgászok számát kb 300.000-re teszik, ami elég sok!

Jöjjenek a példák.

Tudományos csatorna

Ez a csatorna csak olyan embereket vonz, akik a természettudományok után érdeklődnek.

Snack zabálók

Itt mindenféle szemét kajákat mutatnak be az USA-ból és Ausztráliából. A szemét kaja alatt csokikat, csipszeket, energia italokat, üdítőket értek. Szóval ezeken mennek végig és hasonlítgatják össze.

Gyűjtögetős csatorna

Kinder figurák helyett itt mindenféle játékautókat gyűjtenek, távirányítósat, matchbox-t, verseny pályákat, régit, újat, kicsit nagyot. Ja, és igen, tényleg félmillió feliratkozónál járnak…

Ország specifikus csatorna

Ez a csatorna mindenféle Srí Lankai dolgokról szól. Viccekről, a nyelvről stb, de nem feltétlen csak Srí Lankaiaknak.

Válaszd ki a legnagyobb hobbidat

A dolog lényege itt igazából az, hogy egy olyan témát tudsz jól megcsinálni, amiért rajongsz. Ha a szenvedélyedről készül majd a YouTube csatorna, biztosan hiteles, és valószínűleg sikeres tartalmakat fogsz közzé tenni. Ezzel a módszerrel egyébként könnyen levetkőzheted a kamera undorodat is, mivel a saját hobbidról sokkal könnyebb beleéléssel beszélni, mint mondjuk a német autópálya építésről. Így mielőtt csatornába kezdenél gondolkodj el azon, hogy mit szeretsz annyira, hogy képes lennél bármennyi időt neki szentelni. Ha megtaláltad, akkor pedig az lesz a te témád!

Én például több, mint egy éve vezetem ezt a blogot, és most már elkezdtem a YouTube csatornát is mellé. Ez hihetetlen munka, mivel minden héten nagyjából egy nap leülök, és írom ezeket a bejegyzéseket, ami kb 4-5 órát vesz igénybe. Cserébe nézitek is egyre többen, és ezt köszönöm. Viszont én ezt azért csinálom, mivel nagyon érdekel hogyan működik a YouTube. Mitől lesznek a csatornák sikeresek, mik a legnagyobb ötletek, hogyan lehet fejlődni, milyen kamerát érdemes venni, ki mivel dolgozik… stb, stb stb. Még ha még én ebből nem is fogok megélni, nagyon tetszik az, hogy mások milyen ötleteket valósítanak meg, hogyan fejlődnek, és teljesednek ki egy olyan munkában, amit jobban szeretnek, mint a világon bármi mást. Engem első sorban ez motivál, és tényleg órákig tudnék erről beszélni.

Inspiráció és tippek a témákhoz

Végül tegyük fel, hogy már tudod mi az, amit szeretnél csinálni. Egészen konkrét az elhatározás, de még szükséged van tervekre, ötletekre, hogy abból a rengeteg mindenből, ami neked eszedbe jut erről, mi az, ami egy szélesebb közönséget be tud vonzani.

Ehhez a legjobb megoldás szét nézni közösségi fórumokon. A legjobb megoldás, ha csatlakozol a témádban Facebook csoportokhoz, felkeresel blogokat, és persze YouTube csatornákat, rákeresel külföldi oldalakon, Couchsurfingen – a CS ilyen szempontból aranybánya –, és megnézed, mik a leggyakoribb kérdések. Mi érdekel másokat? Mit osztanak meg, mi tetszene nekik? Így kezdj YouTube csatornába!

Örülök, hogy végig olvastad, hamarosan jön a következő cikkem, így kérlek iratkozz fel ide, Facebook-ra, vagy az új YouTube csatornámra. Köszi!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!