Sziasztok! Az előző bejegyzésben elkezdtük taglalni mi is ez a közösségi finanszírozás, milyen fajtái vannak, hogyan lehet előszkészíteni hozzá a YouTube csatornánkat. Most pedig kicsit konkretizáljuk a dolgokat!

Mennyit lehet ebből keresni?

Azért ez nem egy nagy matek. Elmondod mennyire gondoltál, majd bejön, ami bejön. Inkább azt érdemes megtervezni, hogy mit és hogyan szeretnél adni cserébe. Ha rendszeres támogatásban gondolkozol első körben érdemes kiszámolnod mennyit költesz havonta a csatornádra, és ezzel a körülbelüli összeggel szembesíteni a rajongóidat. A legtöbb embernek fogalma sincs mennyi munka és befektet pénz van egy jó csatornában.

Amennyiben projekt alapú Crowdfundingban gondolkozol, jól találd ki mi kell a projekthez. Amennyiben annyi a lényeg, hogy egy eszközre van szükséged, hogy aztán bizonyos videókat készíts el, akkor alaposan mutasd be a terméket, mond el mennyibe kerül, miért erre van szükséged, stb. Itt érdemes kitalálnod valami ajándék terméket a támogatóknak, pl egyedi póló. Vicces, hogy ajándéknak hívják, pedig valójában fizetett, de ugye nem a termékért fizet, hanem támogat.

Becsüld meg, hogy hány embert tudsz ezzel elérni!

Nézd meg a feliratkozóidat. Tippeld meg, vajon mekkora részét tudnád motiválni arra, hogy támogasson téged. Pl.: 10k feliratkozó 1%-át rá tudod-e venni, hogy adjon neked 1000Ft-ot? Próbáld reálisan szemlélni a dolgokat.

Hány embert tudsz elérni? Mennyire vagy népszerű az egyéb közösségi platformokon? Fontold meg, hogy felkeresel újságírókat, vagy blogokat, hogy írjanak a kampányodról. Ha jól csinálod, akkor valahol ez egy jótékonysági projekt, az emberek pedig szívesen olvasnak ilyenekről.

Mennyit gyűjtöttek össze a hasonló kampányok? Ez egy jó viszonyítási alap, keress hasonló méretű csatornákat, nézelődj Crowdfunding oldalakon, és vizsgáld meg, hogy milyen jellegű projekt, milyen leírás mekkora pénzt tudott összegyűjteni.

Hogy hozod ki a támogatói ajándékokat a legkedvezőbben? Sokan esnek abba a hibába, hogy támogatói ajándéknak a saját márkát termékeiket adják, holott valójában itt nem a saját termékek eladása a cél. Minél nagyobb profitot kell szerezned, és jelképes ajándékokat kell kitalálnod. Ezek lehetnek olyan tárgyak is, melyeket te magad készítesz el, amennyiben ezt még videóra is veszed, az már is egy jó reklám!

Hogyan indítsak egy Crowdfunding kampányt?

Na ha kitaláltad, hogy pontosan mire szeretnél és mennyit gyűjteni nézzük a dolog technikai oldalát.

1.) Válassz egy platformot! Mindenek előtt érdemes utánajárni, hogy kinek melyik oldal nyújtja a legelőnyösebb lehetőségeket. Ugyanis bár elsőre azt gondolnánk, hogy mind egykutya, azonban valójában hatalmas különbségek vannak. Van ahol csak projekt alapú kampányt készíthetünk, van ahol csak rendszereset. Abszolút más költségek vannak, kifizetések, felhasználási feltételek. Először is itt találtok egy igen terebélyes listát arról, hogy a YouTube milyen platformokat ajánl.

2.) Tervezd meg a kampányt!  Ezután ki kell találnod mivel tudod motiválni az embereket. Leírhatod téged mi motivált, hogy belekezdj ebbe a közösségi kampányba, milyen összegű támogatásokra számítasz, és mit szeretnél cserébe nyújtani. Elkészítheted a videódat, amiben bemutatod a projektet. Érdemes már a kampány előtt egy fajta érdeklődést kialakítani.

3.) Indulhat a kampány és a reklám. A YouTube számtalan lehetőséget nyújt a közösségi finanszírozású projektek reklámozására. Külön kártyát tudsz létrehozni, amivel a már említett listában szereplő oldalakon elindított kampányodat reklámozhatod. Készíthetsz előzetes videót, berakhatod a kampány linkjét a videód leírásába. Ezentúl a YouTubeon kívül is rengeteg megoldás létezik a kampány népszerűsítésére. Ezért érdemes a promócióba komoly munkát feccölni.

4.) Folyamatosan tájékoztasd a közönségedet. Amennyiben fut a kampányod, érdemes időnként feltenni egy videót, ,,húú már meg van az első 10 támogatás” , ,,így készülnek a szponzori ajándékok”. Az ilyen videók folyamatosan az érdeklődés központjában segítenek tartani a kampányodat.

5.) Szállítás és köszönet. Minden esetben gondoskodj arról, hogy betartsd amit ígértél. Nem véletlenül közösségi finanszírozás, nem pedig közösségi kéregetés, vagy közösségi átverés a fejezet címe! Köszönetnyilvánítás pedig minden mennyiségben! Még akkor is, ha nem érted el a céljaidat emeld ki, hogy mennyire köszönöd mindazoknak, akiknek ez az egész fontos volt és mennyit jelent neked, hogy hittek benned, és ezt anyagilag is hajlandóak voltak támogatni!

És akkor utolsó példának nézzünk egy vloggert, aki Amerikai körútra gyűjtött közösségi finanszírozással. Itt a videó, érdemes megnézni a kickstrater projectet is!

 



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!