Sziasztok! Ezt a leckét fogom nektek tolmácsolni, melynek lényege annak felismerése, és tudatos használata, hogy pontosan kik nézik a YouTube csatornádat. Ez a YouTube egyik legizgalmasabb része szerintem. Ránézel a YouTube Analytics-re és hoppá! Több látogató érkezik hozzám Indonéziából, mint Amerikából a svájciak pedig tovább nézik a videóimat, mint bárki más! Ezek az infók mind motiválnak. Azt jelentik, hogy amit csinálok érdekes, megállja a helyét olyan helyeken is, ahol még nem is jártam 🙂 Azonban most nézzük meg, hogy ezen a motiváción kívül mit adhat még nekünk a YouTube Analytics.

Demográfia – Kik találnak rám?

Az Analytics egyik leglényegesebb eleme a demográfia elemzés. Ez segíthet igazán megoldani bármilyen marketing vagy kreativitás hiány okozta problémát! Mi populáris, főként örökzöld vagy új slágerek feldolgozásával foglalkozunk. A vendégeink többnyire női énekesek, hogy jól kiegészítsük a meglévő hangzást. Azonban érdekes, vajon kik hallgatnak minket? Kik iratkoznak fel?

Nálunk jelenleg a megtekintések 61%-ka férfi. A feliratkozóknak azonban 80%-ka férfi jelenleg. A Top 5 ország Magyar, Egyesült Királyság, Indonézia, USA és Horvátország. Mindig lesznek megdöbbentő adatok. Nálunk például nem csak az, hogy Horvátország ebben a hónapban bekerült a Top 5 országba, hanem, hogy a Horvát megtekintések 98%-ka lány. Igen, hívhatom őket lányoknak, mert 97,6%-kuk 18-34 év közt van. Egyébként más országoknál ez az arány 70% körüli. Tehát megdöbbentő adatok mindig lesznek, de hogyan használjuk ezt ki?

Ha a “top locations” alatt ilyesmit észlelsz, érdemes elgondolkodni rajta, hogy bizonyos tartalmakat, vagy információkat csak ennek a csoportnak tegyél elérhetővé. Remek lehetőség erre a feliratozás! Írj ki valamit az ő nyelvükön, lássuk reagálnak-e 🙂 Ezzel remekül lehet hatni a közönségedre.

Mit néznek meg?

Mekkora tipp az előző, de melyik videóddal érdemes kipróbálni? A nézési idő menüponton egészen pontos információkat kapsz arról, pontosan melyik videódat nézi a közönséged. Tipikusan a legnépszerűbb videóid fogják meghatározni a közönségedet. Tehát ha az előbb azt, hogy a teljes csatornám megtekintésének 6%-ka Indonéz, nyilván lesz egy vagy két olyan videóm, ahol ez a szám még magasabb! És tényleg, a Nézési idők alatt, ha jobb felül feltételként szűrök Indonéziára a megtekintések 96%-ka egyetlen videóra vezethető vissza. Még pontosabb infó —> még jobb célzás! Itt egy link, ahol a grafikonon is szemléletesen látod a nézési idők viszonyát.

A nézési idő menüpont alapvetően az összes videód hatékonyságát méri össze, azonban tudsz csoportokat létrehozni, melyekkel konkrét videók közti különbségeket tudsz megvizsgálni. Érdemes a hasonló videókat szemügyre venni. Miért lett az egyik népszerűbb mint a másik, és a jövőben inkább a sikerre hajazni.

Mennyire illik hozzám a közönségem?

A tartalmad folyamatosan növekedni fog, azonban ha következetesen építed fel a videóidat a közönség valódi rajongókká fog válni. Olyan közönséget kell megtalálnod, aki inspirál téged, hat rád, ezáltal egy szimbiózis jön majd létre. Ők szeretni fogják, amit te készítesz, te pedig milliónyi ötletet és visszajelzést szerezhetsz a közönségedtől.

Sosem késő változtatni az irányon. Ha úgy érzed már pontosabban tudod milyen embereket szeretnél magad köré gyűjteni, ne félj olyan videókat készíteni, amik őket érdeklik majd. Talán azt veszed észre, hogy a csatornád nézettsége esik, leiratkoznak majd páran, de te mindig az új közönségedre fókuszálj! Érdemes megvizsgálni melyik tartalmak miatt jöttek vissza a feliratkozók, és melyek, amiket inkább új látogatók néznek meg. Minden Analytics eredmény leszűrhető csak feliratkozott és csak nem feliratkozott személyekre. Ezt a lehetőséget megtalálod fent a Dátum választással egy sorban. Ezt a sort érdemes is kicsit megvizsgálni.

Minden elemzés leszűrhető az alábbiakra:

  • Hely – Honnan nézték meg?
  • Dátum – Mikor, mennyien nézték?
  • Feliratkozás állapota – Tetszett-e azoknak, akiket a közönségemnek tartok?

Ezek azok a szűrőbeállítások, amiket használni kell és érdemes. Nem szabad megfeledkezni róluk. A segítségükkel sokkal beszédesebb, informatívabb grafikonokat tudunk előállítani, mint az alapértelmezettek voltak.

Hogy találnak rám?

Két funkciót ajánl a YouTube ennek meghatározására. Az egyik a forgalom forrásai, a másik pedig a lejátszási helyek. Nekem a legtöbbet az első segített. Rendszeresen meg-megnézem honnan jöttek a nézők. Elég sokan jönnek a Facebook oldalunkról, ami magyar látogatókat eredményez, azonban ennél is nagyobb forgalmat kapunk a YouTube keresőjéből.

Tippek a YouTube forgalom források elemzéséhez:

  • Nézd meg melyik videódra, milyen szavakra találtak rá, és ha úgy érzed hiányzik valami. Próbáld meg hozzáadni a metaadatokhoz.
  • Vizsgáld meg, melyik videó javaslatán keresztül jöttek hozzád az emberek. Ezáltal könnyen találhatsz olyan csatornákat, akikkel érdemes lehet együtt dolgoznotok a jövőben.
  • Vizsgáld meg a lejátszási helyeket. Ha hatalmas a megtekintési oldal aránya (mint nálunk), akkor valószínűleg meg kell fontolnod, hogy másik channel trailert vagy lejátszási listákat készíts. Mindemellett pedig mivel a videóidat nézik sokan kártyákat érdemes használnod, hogy a videóból közvetlenül navigáld a nézőt a következő videódra.


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások