A következő YouTube Creator Academy lecke második része jön. Előző bejegyzésemben elkezdtük vesézni, miért kell márkát építenünk YouTube csatornánk köré. Illetve, hogyan érdemes ezt elkezdeni, miket érdemes megvizsgálni. Megnéztünk kettő igazán jó példát! Most pedig konkrét dolgokról lesz szó, mit tegyünk pontosan?

Csatorna ikon

A csatorna ikon gyakorlatilag a márka egyik kulcsa. Egyértelmű! Ez kerül majd a pólónkra, amiből a bevételt reméljük 😀 Komolyra fordítva a szót egyetlen képbe sűrítve reprezentálja az egész csatornát, mind a Google, mind pedig a YouTube keresőjében. Ezért alapfeltétel, hogy olyan logót válassz, ami egyaránt klassz kis és nagy méretben is!

A csatorna ikonja a YouTube-on 98×98 px nagysággal fog megjelenni. A Google azt ajánlja, hogy az icon legyen négyzet alakú vagy elkerekített. A legjobb megfejtés szerintük, a 800×800 px méretű ikon (támogatott formátumok: bmp, jpg, png, gif, azonban animált gif-et nem jelenítenek meg).

Csatorna borítókép

Erről se tudtunk meg nagy újdonságot. Videó arról, hogyan változtasd meg a borítóképet. Egy kép arról, milyen felbontások, hogyan jelennek meg YouTube-on a különböző felbontásokon. A minimális felbontás: 2560×1440 px. Sok körítés, semmi érdekes.

Csatorna leírás

Ezt sem ragoznám túl. Ezer karakteres leírást ajánlanak, ahol feltünteted az elérhetőségedet, a közösségi oldalaid linkjét. Leírhatod miről fog szólni a csatornád, milyen sűrűséggel fogsz videókat feltölteni, és kiknek ajánlod.

Egyedi kiemelt kép

A thumbnail-t lefordítani kicsit nehéz számomra. A tipp lényege, hogy ne a videó képét használd fel, hanem készíts egymáshoz hasonló kiemelt képeket a videóidhoz, hogy bárki számára könnyen felismerhető legyen a tiéd. Erről később külön lecke fog amúgy szólni.

Kártyák

Erről még alig esett szó. A kártyákat tudod arra is használni, hogy egy videóból egy másik videódat ajánlj. Nagyjából olyan, mint a TV2-n időnként megjelenő “Következő műsorunk..” felirat volt. Lehet még van is, már nincs TV-m. Minden esetre ami fontos, hogy a kártyák asztali számítógépen és telefonon egyaránt megjelennek. Interaktívak, mert egyszer csak felvillannak, addig pedig csak akkor jelennek meg, ha feléjük viszed az egeret.

Vízjel

Na ez volt számomra a legérdekesebb rész igazából, ugyanis korábban nem tudtam mit jelent. A vízjel egy a videó jobb alsó sarkában megjelenő kép, amire ha a néző ráviszi az egeret, egyből fel tud iratkozni! Általában logót szoktak megjeleníteni, nálam most “Subscribe felirat” jelenik meg. Tehát annyiban más, mint a kártya, hogy itt nem egy videót reklámozol, hanem a csatornát és egyből fel lehet iratkozni vele.

Mint mondtam vagy csatorna ikont divat kirakni, vagy egy képet ami feliratkozásra buzdít. PNG fájlt ajánlanak, ami tudja az átlátszóságot. Még egyszer a lényeg: anélkül iratkozhat fel, hogy elhagyja a videót.

Rakj ki kiemelt videókat és lejátszási listákat

Ez a rész arról szól, hogy a csatornád kezdőoldalát hogyan érdemes testre szabni. Érdemes kirakni a legnépszerűbb feltöltéseket. Ez amúgy is egy zseniális dolog. Nem neked kell eldöntened, melyik a legjobb videód, hanem ami a nézőknek tetszik, az kerül előre.

Emellett jó lehetőség lejátszási listákba szedni a videókat. Ez ugye azért jó, mert a régi windows media playeres korszakhoz hasonlóan, elindul a lejátszási listád és megy ami rajta van. Tehát csak a te videóidat fogják nézni. Emellett pedig figyelem felkeltő lehet a “best of” lejátszási lista. Az ember akarva-akaratlanul is rákattint. Vajon melyik a 10 legjobb videód?

Bemutatkozó videó

Végül a channel trailer-ről tesz említést a lecke, ami egyébként roppant fontos. Természetesen majd egy külön lecke lesz a számára. Viszont röviden a lényege az, hogy lesz egy olyan kiemelt videód, amit azok látnak leginkább, akik még nem iratkoztak fel a csatornádra. Ezért az lesz a célja, hogy ezeket az embereket meggyőzze, hogy iratkozzanak fel!

Nos mint láthatjátok, ez csak afféle összefoglaló lecke volt, mindenféle nagyobb fejezethez, amit a későbbiekben ki fogunk vesézni. Szóval ha tudni szeretnétek, mit hogyan érdemes a fenti fejezetekből csinálni, kövessétek a blogot, és természetesen, iratkozzatok fel 🙂



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások