Már hoztam is a Creator Academy következő leckéjét, történetesen: ezt. Most arra próbálunk ötleteket szerezni, hogyan szerezzünk egyszerű látogatókból feliratkozókat. Miért fontosak a feliratkozók? Mert visszajönnek! Ugyanis amennyiben valaki feliratkozik a csatornádra értesítést fog kapni a videóidról, ezáltal pedig követni tudja az egész csatornád életét. Tehát feliratkozó = elkötelezett felhasználó.

Na akkor hogy is jön ide a YouTube trailer, illetve mi is ez egyáltalán? Már írtam arról itt, hogy létezik egy csatorna beállítás, melynek neve: csatorna navigáció. Ez az egész csatornádnak egy jobban testre szabható, új megjelenést kölcsönöz és ha már van pár videónk érdemes bekapcsolni. Amint bekapcsoltunk látjuk, hogy más nézet fog megjelenni egy már feliratkozott személynek – őt már nem megnyernünk, hanem megtartanunk kell – és más egy új látogatónak, aki még nem az elkötelezett hívünk. A YouTube trailer, vagy bemutatkozó videó, a még fel nem iratkozott, új látogatóknak jelenik meg. Tehát ez egy kiemelt videó, ami megjelenik a csatorna főoldalán, jobb oldalt felette a Subscribe gombbal, mellette pedig a leírással. Célja tehát, hogy összefoglalja a látogatónak miről szól a csatornád, és miért érdemes feliratkozni rád.

Ha nincs YouTube trailer-ed, csinálj! – Mondja a szakács kinézetű srác a leckében. Szóval nézzük tovább…

Milyen a jó YouTube trailer?

Az első benyomás a fontos, és a YouTube csatornádról ez lesz az. Végig ez járjon a fejedben: ,,miért iratkozzak fel?”. A végeredmény pedig, jó esetben, egy nagyjából 30 másodperces – max 1 perc – bemutató videó lesz, ami roppant hasonlatos a nagy Hollywoodi filmek bemutatóihoz. A cél ugyanaz! Gyere, és nézd meg a filmet, ami neked készült!

Trailer leírás:

Lehet, hogy egy hagyományos videónak senki nem olvassa el a leírását, azonban a Trailer videónak ott lesz végig, közvetlenül a videód mellett! A legtöbben nem teljes képernyőn fogják végig nézni, amit alkottál, ők egy teljes képet akarnak alkotni a csatornádról, ezért a trailer videó leírása abszolút FONTOS! Mindemellett pedig természetesen a keresőmotornak is nagy részt a leírásodat elemzi.

Mikor valaki elolvassa, pontosan tudnia kell mi ez a csatorna, és mit kell neki tennie ahhoz, hogy még több információt tudhasson meg róla. Néhány tipp:

  • A leírás elején legyen a legfontosabb mondani való.
  • Egy jó szlogen/idézet feldobhatja a leírást.
  • Tartalmazzon linkeket a többi elérhetőségedre vonatkozólag.
  • A linkek rövidebb formáit érdemes használni, mint goo.gl, és kövesd, hogy hányan kattintanak rá.
  • Ellenőrizd, hogyan jelenik meg a leírásod más böngészőkben, felbontásokon. Pl.: telefonon.

Milyen videót csinálj?

Az első és legfontosabb szabálya Trailer videónak: az első pillanattól kezdve próbáld meg rávenni a nézőt, hogy iratkozzon fel! Tipikusan nem nézik sokáig a Trailer videókat, már a videó elejének lenyűgözőnek, figyelem felkeltőnek kell lennie.

A második: legyél ötletes, mert kell a show! Tipikus hiba szokott lenni a bemutatkozó videóknál, hogy: ,,jó, akkor összefoglalom!” – és elsorolok mindent, úgy ahogy van. Valójában viszont pont olyan videó kell, mint a későbbi feltöltéseid, csak még jobb. Ha vicces csatornát csinálsz, legyen a bemutatkozód is szellemes, ha extrém sportokkal foglalkozol, legyen benne egy két trükk, hogy lássa a látogatód mire számíthat!

További tanácsok:

Tartsd szem előtt, hogy aki nézi a videót valószínűleg nem ismer sem téged, se a csatornádat, ezért mutasd be magadat, és a terveidet a csatornáddal.

Legyen rövid. Bocs, de ők is ezerszer ismétlik. Minél rövidebb a videó, annál nagyobb hiányt tud kelteni, még titokzatosabb, még jobban tudsz érdeklődni a többi videó iránt. Ne a csatornád tartalmát próbáld összegezni, hanem, hogy miért kell feltétlen feliratkozni rá!

A videó végén kérd meg a felhasználót, hogy iratkozzon fel! Ennek a videónak a végén is megjelenhetnek kártyák, mint bármelyik videódon. A legegyszerűbb, ha egyszerűen megkéred a felhasználót, hogy iratkozzon fel a videó végén!

Hogyan fogjunk neki?

Mielőtt neki kezdenél, érdemes megtervezned pontosan mit akarsz a bemutatkozásodba. Mit gondolsz, kik lesznek a közönséged? Ehhez néhány kérdés:

  • Mit kellene a nézőnek feltétlen tudni a csatornámról, és főképp már az első pillanattól?
  • Mit szeretnék, hogy érezzen, miután megnézte a videómat?
  • Milyen legyen a videó hangulata (vidám, komor, vicces, szomorú, érdekes)

Készíts forgatókönyvet!

A sikerért a Google szerint alaposan meg kell dolgozni. Azt javasolják írjunk egy forgatókönyvet a videóhoz. A videót úgy építsük fel, hogy egy mondanivalója könnyen érthető és egyben magával ragadó legyen. Az egyes jelenetekhez egy-egy képet, zenét érdemes párosítani. A történet végére pedig érdemes a logónkat is meglebegtetni, eddigre a nézőnek mindenképp arra az elhatározásra kell jutnia, hogy érdemes még több videódat megtekintenie.

Érdemes szövegeket is megjeleníteni a bemutatkozáskor, és itt mindig törekedj az olvashatóságra. Jól olvasható betűtípus, semleges háttér.

A zene tükrözze a videó hangulatát. A YouTube egy érdekes trailert hozott fel példának: ezt.  Ahol a zene választás nem véletlenül olyan, mint a régi számítógépes játékoké. Zenéket pedig találtok a YouTube tárában – bár ez nekünk nem releváns –.

A jó bemutatkozó videónak nem kell montázsnak lennie. Elegendő egy vagy két videót bevágnod a legsikeresebb felvételekből. Nekem persze eddig egy sima összevágott videóm volt kint, de ezek majd igyekszem kipróbálni az itt leírtakat, hogy én is sikeresebb legyek! Pá!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások