Kiemelt kép

Nevezhetjük ezt indexképnek, vagy kiemelt képnek, minden esetre ez az a kép, ami a YouTube keresőben bal oldalt meg fog jelenni. Mindenki a képet nézi! Ez segít a tájékozódásban. Sokszor nem egy videó címére emlékszünk, hanem hogy mi volt benne, és a kiemelt képére. A Google nem hülye, ha mindenkinél van egy kép a találat bal oldalán, biztos lehetsz benne azért van ott, mert az nagyon fontos. Tehát egy olyan képet kell külön beállítani, ami mindent elmond a videódról.

Egy kiemelt kép tehát meghatározhatja, hogy a néző rád kattint, vagy tovább böngészik a találatok közt. Ezért olyan képeket érdemes keresni, melyek figyelemfelkeltőek. Mikor kiválasztod a képet, ezt a kérdést tedd fel: rákattintanék erre a képre? 

Gyakorlati tanácsok:

  • Nagy felbontású képeket tölts fel, ami minden méretben éles lesz. (az ajánlás: 1280x720px (16:9 arányban), 2MB körüli fájlmérettel)
  • Használd a ,,harmadolás szabályát” a kompozíció megszerkesztésekor
  • A képedre érdemes lehet rövid címet, vagy márkajelzést is kirakni.
  • Vizsgáld meg a témádhoz hasonló videókat a YouTube-on, melyiknek milyen kép van beállítva.

További ötletek:

  • Olyan képet állíts be, ami egyértelműen leírja a nézőnek, mire számíthat a videódban.
  • Használj különböző képeket minden videóhoz, így a néző könnyebben tud navigálni köztük.
  • Mikor felveszed a videót, csinálj képeket, amiket később felhasználhatsz kiemelt képként.

Érdemes saját kiemelt képet beállítani, nem csak egy YouTube által felajánlott frame-t. Ez a YouTube szemében azt szimbolizálja, hogy a videód mögött velősebb tartalom rejlik, mint egy abból kivágott kép, ezért előrébb sorolhatja a videót.

Változtassak-e a meglévő képen, vagy az hátrébb sorol a keresőben?

Ez jogosan merül fel. A komoly változtatások igenis befolyással lesznek a videód helyezéseire, ezért érdemes elgondolkodnod rajta, lecseréld-e a meglévő képed. Szerintük akkor érdemes lecserélni, ha sok videód ugyanazt a kiemelt képet használja vagy ha a videó egy auto generált képet használ. Csak azért megváltoztatni, mert nem vagy elégedett a videó népszerűségével értelmetlen.

A kép és a cím kapcsolata

Törekedni kell arra, hogy az általad beállított kép és a videó címe kiegészítsék egymást. A kettő együtt rengeteg információt tud elmondani, nem csak egy gondolatot, hanem akár egy egész történetet is képes bemutatni, ezért igyekezz ezt ki is használni.

Néhány tipp:

  • A képeddel próbálj intenzív érzelmeket kifejezni, mint cselszövés, meghatódás, öröm, gusztusos ételek, stb.
  • Készíts néhány cím-kép változatot, küld el barátaidnak, és kérdezd meg őket melyik videóra kattintanának, osztanák meg, vagy néznének bele.
  • Tanuld meg, hogy kell jó címet írni!

Erre az egészre nehéz jó példát hozni. Kicsit olyan nehéz és elvont számomra, – szóljon a kép is a videóról, a cím is, de azért a kettő ne egyezzen meg – ezért megmutatom belinkelem a Creator Academy videót, hogy legyen miből ötletet merítenetek. A videó röviden arról szól, hogy két embert mutatnak be, akik ismerik egymást, először smink nélkül, majd kisminkelik őket, amitől persze máshogy néznek majd ki. A cím: ,Száz év szépség: öregedés” – a kiemelt kép érdekessége pedig, hogy nem látszik rajta a smink, hanem a szereplők a kezükkel eltakarják az arcukat.

Legyen reszponzív

Az én csatornám, egy zenei csatorna. FullHD felbontásban veszünk fel zenei videókat, és soha nem gondoltam volna, hogy ezt telefonról fogják nézni. Az igazság az, hogy a látogatóim 35%-ka telefonról érkezik. A teljes YouTube-nak pedig 50%-ka mobil felhasználó – a tiédet itt tudod megnézni –. Tehát ha valahol, itt aztán érdemes mobiltelefonra optimalizálni. Miket kell pontosan figyelembe venni?

Ötletek, tippek:

  • Közeli képek és nagy vizuális elemek. A telefonos felhasználóknak ne kelljen hunyorogniuk, hogy kivegyék a kép tartalmát.
  • Bizonyosodj meg róla, hogy a szövegek elég nagyok ahhoz, hogy telefonról is olvashatóak legyenek
  • Mikor készíted a képet, rendszeresen zommolj ki és be, hogy ellenőrizd más méretekben is jól olvasható, és látványos-e, amit csinálsz.

Egy jó példa arra, hogyan csinálj könnyen olvasható szövegeket: Karen Kavett csatornája.

Mérd le a hatékonyságot

Ahhoz, hogy tapasztalatokat tudj szerezni, amiket később felhasználhatsz, meg kell tudnod mérni, hogy egy-egy módosítás mennyire is volt sikeres. Itt tudod megvizsgálni melyik videódat mennyi ideig nézték átlagosan. Érdemes megjegyezni egy-egy módosítás időpontját. Majd az összehasonlító eszközzel meg tudjuk vizsgálni az átlagos megtekintési idő vagy a százalékos megtekintés változását. Tehát meg tudod határozni, hogy ártottál, vagy segítettél egy-egy frissítéssel.

Egy másik érdekes kérdés: hogyan tudom megnézni, hogy az általam használt indexkép és leírás jó-e? Válassz ki egy konkrét videót és vizsgáld meg az első 10-15 másodpercet.

Amennyiben a grafikon gyorsan esik, a nézők nem azt a tartalmat kapták, amire számítottak. Ez nem feltétlen azt jelenti, hogy rossz a tartalom. Gyakran inkább azért van, mert a videó nem azokhoz jut el, akikhez kellene. Tehát a videó címén és kiemelt képén érdemes változtatnod.

A YouTube találat jól mutatja be a videót

Jó indexkép és cím

Jó indexkép és cím

A YouTube találat rosszul mutatja be a videót

Rossz indexkép vagy cím

Rossz indexkép vagy cím

 

Útmutató a tökéletes kiemelt képhez

Ahhoz, hogy kihozd magadból a maximumot, próbáld meg betartani a következő három egyszerű lépést:

  1. Bizonyosodj meg róla, hogy az általad választott indexkép illeszkedik a csatornád brandjébe.
  2. Tölts fel kiemelt képeket a videóidhoz, amennyiben még nem tetted volna meg.
  3. Időként elemezd, nézd vissza a videóidat. Ha azt látod, hogy az emberek nem azt látják, amit a kép alapján gondolnak, akkor cseréld le, és használd a cikkben leírtakat.

Megjegyzés: ha nem tudsz egyéni indexképet beállítani, az azért van, mert nem igazoltad a YouTube fiókodat. 



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások