Csatorna navigáció

Mennyünk szépen sorba. Saját csatornám. Ezután nem a borítóképre viszem az egeret, hanem az alatta lévő fehér részre. Ismét megjelenik a szerkesztés ikon. Itt az első beállítás a Csatorna navigáció. Ha már van pár videód (én olyan 12 környékén kapcsoltam be) hasznos lehet ez a funkció.

Gyakorlati értelme az, hogy jobban tudod csoportosítani a videóidat – ezért sok videónál éri meg -. Illetve, hogy feltölthetsz egy bemutatkozó videót is. Ezáltal az új látogatók máshogy fogják látni a csatornádat, mint a visszatérő látogatók. A bemutatkozó videóról is van számos tipp. Gyakorlatilag olyat érdemes csinálni, mint egy film. Bemutatja miért érdemes feliratkozni a csatornádra. Tehát lényege, hogy az új látogatókból feliratkozót szerezz.

Van itt továbbá egy hírcsatorna opció. Ez egy olyan lejátszási listát hoz létre, amihez automatikusan hozzáadja a frissen feltöltött videóidat. Tehát lesz egy lejátszási listád, ami folyamatosan frissül, és minden videód rákerül. Én nem kapcsoltam be.

Kommentek szintén engedélyezve maradtak.

Csatorna beállítások

A szerkesztés másik menüpontja a csatorna beállítások. Szintén az alapértelmezett beállításokat mondanám első körben. Csatorna neve: nyilván számít a keresőben, érdemes jól megjegyezhető és frappáns nevet választani. Borítóképet, logót feltöltheted.

Ország: ez a csatorna országa. Nem láttam sok tanácsot erre vonatkozólag. Sok riválist megnéztem, köztük magyarok esetében is sokszor Egyesült Államokat láttam beállítva, ezért én is ezt tettem be. A mi zenéink többsége egyébként is amerikai slágerfeldolgozás.

Csatorna kulcsszavai érdekesek. Nyilván szerencsés beletenni azokat, amire meg szeretnél jelenni. Az, hogy pontosan a keresőben ki, hogy és miért jelenik meg, még teljes homály fedi, de szeretnék majd külön bejegyzést indítani a tapasztalatokról. Minden esetre olyan szavakat válassz, ami a tartalmaddal releváns. Ehhez ajánlom a google keyword toolt.

Hirdetések: Ezek nem feltétlen a te hirdetéseid. Arra kérdez rá a Youtube helyezhet-e el hirdetéseket a videóidban. Ettől még nem kapsz belőlük pénzt, csak ha ezt a továbbiakban beállítod. Én bepipálva hagytam, azonban ha úgysem ilyen módon pénzt keresni, csak népszerűségre hajtassz, azt gondolom felesleges bepipálni.

AdWords-fiókkal való összekapcsolás: Ha szeretnél reklámot a videódra, amiből pénzed lehet egyszer, össze kell kapcsolni.

Webhely összekötés & Analytics: Összekötheted a youtube csatornádat a weboldaladdal, illetve egy analytics fiókból kezelheted. Én megcsináltam. Nem tudnám biztosan milyen jelentőséggel bír ez a lépés, de ha van weboldalad, úgy is megcsinálod gondolom. Az analytics látogatásokban ezután a youtube channel is látszani fog. Pontosabb, és frissebb statisztikát kapsz a csatornádról, mint youtube-on keresztül. Viszont a videóid nézettségét nem fogod analyticsben látni, csak a youtube statisztikákban.

Feliratkozók megjelenítése: Megjelenjen-e hányan iratkoztak fel a csatornádra. Miért is ne? Hadd irigykedjenek 🙂

Folytatjuk! 🙂



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások