Ha már van YouTube csatornád, és megvan az első pár ezer megtekintésed elkezdhetsz gondolkodni azon, hogyan lehetne legalább a csatorna költségeit kitermelni. Erről már írtam egy cikket. Ez a bejegyzés pedig a bevételek elemzéséről fog szólni. A YouTube Analytics bevétel jelentései – akkor is elérhető, ha még fizikailag nem kerestél pénzt a csatornádból – segítenek kitalálni milyen stratégiát érdemes kidolgoznod a pénzszerzésre. Íme néhány kérdés, amire segítenek választ adni a statisztikák.

Mennyi pénzt keresek?

Ezen a linken kapsz egy hozzávetőleges becslést arról mennyi pénzt kerestél – vagy kerestél volna – a YouTube-bal. Illetve arról is, hogy ezek a bevételek honnan származnak. Emlékezz vissza, hogy a bevétel szerzést alapvetően minden videónál be kell kapcsolni, azonban be lehet állítani a feltöltés beállításainál, hogy ez alapértelmezett legyen.

Tipp:

  • Ha valamiért ez a statisztika számodra mégsem elérhető, akkor menj vissza a már fent említett korábbi bejegyzésre, és engedélyezd a videóidnál a bevétel szerzési lehetőséget.
  • Ezt a statisztikát teljes élettartamra érdemes vizsgálni, a havi bevételedet az Adsense fiókodban érdemes inkább ellenőrizned.

Melyik videók hozták a pénzt?

Most már tudod mennyit kerestél. Viszont ahhoz, hogy kitaláld a jövőben milyen videókat készíts érdemes lenne megvizsgálni melyik videó mennyire volt nyereséges. Ezekre érdemes odafigyelni:

  • Az előbb említett statisztika feltünteti, azt is hogy pontosan milyen forrásból származik a bevételed (hirdetésből, avagy YouTube Red). Emellett vannak még opciók, amik nem elérhetőek számomra. Pl.: fizetős tartalmak feltöltése (1000 feliratkozó kell hozzá, és Magyarországról még nem elérhető) ,rajongói támogatás (itthon szintén még nincs), illetve tranzakciós bevételek, ami még nekem sosem volt. Minden esetre a jövőben remélhetőleg minden szolgáltatás elterjed itthon is, és jó támpont lehet megvizsgálni pontosan melyik irányból jutottunk pénzhez.
  • A hirdetésértékelések vizsgálata valamivel részletesebb információt ad arról, hogy a bevételek pontosan honnan származtak. Milyen országból jött a megtekintés, mennyit ért átlagban a megtekintése, kattintása.

Milyen napokon keresem a legtöbb pénzt?

Általában a probléma az, hogy a pénz különböző emberektől, különböző helyekről érkezik, ahol mások az internetezési szokások, illetve az óra állása. Nyilván ha szeretnéd maximalizálni a bevételeidet okos döntés megvizsgálni a te célközönséged hol és mikor számítógépezik, és ennek ismeretében kidolgozni a feltöltési stratégiádat. Akkor publikálj, amikor sokan nézik! Ez egy népszerű csatorna bevételeit komolyan megdobhatja.

Hogyan változik a bevételem?

Fontos időről időre újra nekiülni és kielemezni a bevételeidet. A bevételed bizonyos hónapokban kiugróak lesznek, de összességében nagyjából konstans értékeket fognak felvenni. Ahogy terjed a csatornád a világban úgy fog torzulni a célközönséged is.

Lehet hogy az a stratégia, amit egy éve kitaláltál akkor még tökéletes volt, azonban mára már újra kell gondolnod. Ehhez a YouTube Analytics többi statisztikáját is érdemes megfigyelned. Milyen eszközről nézik a csatornádat? Tovább nézik-e asztali gépről, mint telefonról? A statisztikák időnkénti elemzése segíteni fog abban, hogy milyen típusú videókat tölts fel a jövőben.

Tipp:

  • Hasonlítsd össze a különböző hónapok és évek bevételeit.
  • Az amerikai cégek tipikusan több pénzt költenek a hirdetésekre a November – Decemberi időszakban. Vizsgáld meg  mennyit kerestél, illetve mennyien nézték a csatornádat ezekben az időszakokban.


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások