Miben különbözik ez a kommentártól?

A kártyák felfoghatók egy fajta előre definiált kommentátorokként. A cél természetesen, hogy hatékonyabban reklámozd a csatornádat. Fontos jellemző továbbá, hogy a kártyák mind mobiltelefonon, mind asztali gépen böngészve megjelennek!

Működésük hasonló a kommentárokéhoz, azonban itt a beállított időben a jobb felső sarokban egy üzenet jelenik meg, ami felhívja a néző figyelmét a kártya tartalmára. Ez valamivel letisztultabb megoldás a kommentárnál. Egy diszkrét üzenet jelenik meg, és a néző dönti el, hogy inkább a videót nézné tovább, vagy a kártya tartalmát szeretné megnézni. Természetesen a kártyák akkor a leghatékonyabbak, ha mikor megjelennek, a videónkban is utalunk rá, hogy vásárolj, iratkozz fel, nézd meg a következő videót, stb.

Mire lehet használni?

  • A kártyák tehát hivatkozhatnak másik videóra, lejátszási listára, weboldalra, segíthetnek árusítani valamilyen terméket, támogatói kampányokat népszerűsíteni.
  • Segítségükkel ki tudod emelni a legnépszerűbb tartalmaidat, vagy az aktuális videódhoz kapcsolódó egyéb videókat.
  • Hasznos eszköz lehet más csatornákkal való együttműködéskor. Ki tudjátok tenni egymás csatornáját, egymás videóit.

Válaszd ki a legrelevánsabb tartalmakat!

Egy videóba 5 kártyát használhatsz fel. Érdemes megfontolnod milyen kártyát pontosan hova és miért teszel, hiszen az emberek a releváns tartalmakra kíváncsiak. Gondold végig, hogy mikor a néző a kártyára kattint hova fog kerülni, tényleg a legjobb időpontban ajánlottad-e fel a kártyát. Nézzük milyen kártyával mit lehet csinálni:

Videó vagy lejátszási lista: Ajánlhatsz más saját vagy más videói közül – miért ne ajánlhatnál olyat, ami tetszik -. 

Csatorna:  reklámozhatsz más csatornákat. Ahogy már írtam együttműködésre kiváló.

Adományozás: Non profit szervezetek számára lehet adományokat gyűjteni. Egyrészt jó a szervezetnek, másrészt a nagy csatornáknál igencsak nagy marketing értékkel bír. Nem véletlen, hogy a híresebb személyiségek is viszonylag sűrűn adományoznak jótékony szervezetek részére.

Szavazás: Feltehetsz kérdéseket a nézőknek. Nem lebecsülendő, hiszen a YouTube csatorna egyik legnagyobb ereje a közösség. A feliratkozók pedig sokkal jobban tudnak kötődni egy olyan csatornához, amit ők is befolyásolni tudnak.

Link: Több információért bizonyos oldalakra tudsz irányítani nézőket, még szerencsésebb esetben webshopra tudod küldeni a rajongókat vagy a kickstarterhez hasonló kampány oldalakra.

Jókor jó helyen

Volt már szó arról, hogy baromi fontos az időzítés. Egy videónál a legfontosabb maga a videó, és csak utána a marketing. Ne tereljük el a nézőt a videónk legérdekesebb része előtt, mert úgy fogja érezni, hogy nem találta meg nálunk, amit keresett. A kártyák tipikusan hatékonyabbak, ha nem a videó elején jelennek meg, hanem csak később, mikor a néző már azon gondolkozik, mit nézzen meg következőnek.

Néhány tipp:
  • Próbáld meg a kártyákat a videó utolsó 20%-ában megjeleníteni, pontosan azelőtt, mielőtt a néző átmenne egy másik videóra.
  • A termékekkel/webshopoddal kapcsolatos linkek akkor jelenjenek meg, amikor a termékek megjelennek a videóban.
  • Ha több kártyát használsz egy videón belül, oszd el őket nagyjából arányosan.

Sokat gondolkoztam melyik példát is hozzam, végül ez tetszett a leginkább. Persze már önmagában is mókás, hogy törökül van. A lényeg, hogy mikrós trükköket mutat a néni, és abban a pillanatban ahogy befejezi a top listát, és elkezd másról dumálni, már jön is az ajánló, amire rá is mutat, hogy kihangsúlyozza (2. perc után érdemes erre figyelni).

Figyelemfelketés

A YouTube kártyák elegáns és diszkrét megoldások, azonban bizonyos YouTube trendek még nem emberben rögzültek be, és szerintem ez is ilyen. Próbáljuk meg felhívni a figyelmet valami módon arra, hogy most a kártyát is észre kéne venned, halló!

Pár tipp:

  • VLOG esetében említsük meg nyugodtan, hogy ha erre meg erre kíváncsi vagy, menj a jobb sarokban lévő üzenetre.
  • Csinálhatunk valami vizuális effektet a videóban ilyenkor.
  • Próbálj arra törekedni, hogy egy kártya csak egyetlen üzenetet közvetítsen. Ezzel pontosan rá lehet vezetni a felhasználót arra, hogy ha érdekli az a tartalom kattintson rá. Nem zavarod össze a nézőt.


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások