Milyen befolyásod van a videóidban megjelenő hirdetésekre?

Milyen hirdetések jelenjenek meg: Megjeleníthetsz kifejezetten egy adott hirdetőtől is hirdetéseket, vagy kizárhatsz bizonyos hirdetőket a csatornádról.

Mikor jelenjenek meg: A hirdetések nem minden megtekintés esetében jelennek meg. Arra pedig nincsen befolyásunk, hogy milyen gyakorisággal illetve kinél jelenjen meg egy hirdetés. Néhány példa.

Nem átugorható hirdetések: Ezek ugye megjelenhetnek a videó elején, végén és közepén. Ha egy viszonylag új csatornával rendelkezel, akkor nem javasolt ezt a hirdetéstípust választani, mert ezzel a videóid nehezebben lesznek hozzáférhetőek.

Átugorható hirdetések: A rendszer ugyanaz, de csak 5 másodpercet kell végig szenvednie a nézőnek. Ezért ez már sokkal barátságosabb.

Fedvény hirdetések: Ha ezeket használod, akkor fontos arra ügyelni, hogy ne helyezz el feliratokat, fontos grafikai elemeket a videó alján, mert ott fog megjelenni a hirdetés.

Végül melyik hirdetés fog megjelenni nálam?

Nézzük meg kicsit mi történik a háttérben. A YouTube fejlesztői elég komoly munkát fektetnek abba, hogy mindig a megfelelő hirdetés jelenlen meg. Amint egy néző végignéz egy hirdetést, netán rákattint, erről statisztika készül. A következő pedig a hirdetések már ez alapján kerülnek megjelenítésre. A YouTube azt is igyekszik számításba venni, hogy az egyes személyeknek mekkora az ingerküszöbe. Igyekszik nem bombázni reklámokkal, hanem mielőtt a néző túl telítődne, próbál egy kis szünetet beiktatni a reklámáradatban. Ezért bizonyos esetekben még akkor sem jelenik meg egy hirdetés, ha a néző a beállított demográfiai adatoknak megfelel. Ebből kifolyólag nem kell kétségbe esni, ha beállítottuk a bevételszerzést, azonban mikor ránézünk a videónkra nálunk mégsem jelenik meg reklám…

Mit érdemes megvizsgálni, ha nem jelenik meg reklám a videónkban?

  • Ha nálad nem jelenik meg reklám, érdemes másokat is megkérdezni, ők látnak-e reklámot a videó alatt.
  • Azért csekkold le, hogy tényleg minden beállítást helyesen végeztél-e el.
  • Vajon a nézőid olyanok-e, akiket a hirdetők éppen keresnek? Lehet, hogy egyes videóid nem olyan közönséggel rendelkeznek, amiket az aktuális hirdetők keresnek.
  • Mennyire hirdető barát a videód? A hirdetők nem szeretik a félre vezető videókat. Az sem igazán éri meg nekik, ha már valaki más hirdet nálad.
  • Van-e bármilyen szerzőjog védett tartalom a videódban? Illetve jó Adsense fiókhoz kapcsoltad-e a csatornádat. (bármilyen más Adsense fiókhoz is hozzá lehet rendelni egy YouTube csatornát)

Hirdető barát videók

Nézzük mivel lehet növelni az esélyeinket. Hogyan tudunk olyan videókat csinálni, amivel arra ösztönözzük a YouTube-t, hirdessen inkább nálunk. Először is van egy guideline, amit a YouTube ajánl. A YouTube automatikusan ellenőrizni fogja a videóidat, megnézi milyen minőségű tartalmat töltöttél fel, káromkodsz-e, van-e benne szexuális tartalom, jelentették-e a videódat, sértettél-e szerző jogokat. Ez mind olyan szituáció amivel elbukhatod azt, hogy pénz keress egy videóból.

Ezenkívül van a dolognak egy olyan része is, hogy mit keres egy hirdető. A hirdetők szeretik, ha rajongó táborod minél inkább homogén. A nézők hasonló korúak, mind férfi vagy mind nő, nagyon hasonló érdeklődéssel rendelkeznek. Egy ilyen paraméter sokkal hatékonyabbá tudja tenni a hirdetést. Nézzük nagyjából milyen paramétereket érdemes szem előtt tartani:

Kik a közönséged? Milyen idősek, könnyű őket hirdetéssel elérni, vagy sem. Milyen érdeklődési körrel rendelkeznek.

Mi a kapcsolat alakulhat ki a hirdető és a közönséged közt? Szerinted milyen termékeket látnának szívesen a csatornádon azok, akik téged néznek?

Mennyire nagy, és mennyire elkötelezett a csatornád közössége? Minél tovább néznek, minél több a visszatérő látogató, annál valószínűbb, hogy bíznak benned, és adnak a véleményedre. Ekkor pedig a nálad megjelenő reklámokat is kisebb fenntartásokkal fogják kezelni.

A te tartalmad mindenki számára kielégítő? Nem arról van szó, hogy most felrúgjuk az eddigi szabályokat és a homogén közösség helyett egy vegyeset építünk. Azonban fontos, hogy a hirdető is tudjon azonosulni a te csatornáddal. Vannak csatornák, melyeken nem mutatna valami hitelesen egy családnak szóló reklám. PL.: ha fegyvereket mutatsz be….

Mennyire egyedi és különleges a saját csatornád? Minél jobban önmagadat adod, annál sikeresebb lehetsz a YouTube-on. A nézők szeretik, hogy úgy beszélsz ahogy a barátaiddal szoktál. Ez növeli az elköteleződést, és hosszú távon a reklámok eredményességét is.

Automatizált rövid hirdetések – “auto mid-rolls”

Ha a videód, amiből keresni szeretnél 10 percnél hosszabb, van lehetőséged köztes reklámok elhelyezésére. Korábban csak kézzel lehetett ezeknek helyét megadni (és ez a lehetőség továbbra is elérhető), azonban most már igyekszik a YouTube automatizálni a folyamatot.

Az algoritmus igyekszik megtalálni azokat a természetes szüneteket, ahol nem zavaró a reklám elhegyezése. Ez azt jelenti, hogy elvileg nem fog a szavadba vágni a reklám :)) Azért hangsúlyozzák, hogy tudod finomítani a reklámok helyét, szóval gondolom a dolog még fejlesztés alatt áll.



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások