Sziasztok jöjjön a következő lecke, melynek eredeti változatát itt találjátok meg. A lecke pedig arról fog szólni, hogyan tudjuk elérni, hogy több pénzt keressünk a YouTube fiókunkból.

Milyen célt tűzhetek ki magam elé?

Nem minden csatorna foglalkozik ezzel a kérdéssel tudatosan. Azonban, ha te tényleg megélhetés szintjén akarnál egyszer a YouTube csatornádra tekinteni, akkor érdemes a komolyabban is belevágni és tudatosan pénzt keresni. Első körben érdemes célokat, mérföldköveket kitűzni, ami jobban ösztönöz konkrét célod elérésében. Ezek lehetnek könnyebben elérhető mérföldkövek, vagy  hatalmas célok is. Néhány példa:

  • Szeretnék havi 6.000Ft-ot keresni a csatornámból.
  • Szeretném a következő hónapban 10%-kal megnövelni a bevételeimet.

Az ezekhez hasonló leírt, konkrét célok segítenek jövedelmezőbb üzletet kialakítani. A célokkal egyhuzamban érdemes kitalálni azt is, hogyan szeretnéd azt elérni. Nyilván pontosan nem lehet ezt megválaszolni, de legyen min elindulnod. Néhány kérdés, ami segíthet megtervezni a saját célodat (hogy olyan célt, tudj megfogalmazni, amit el tudsz majd érni, de azért kihívás):

Milyen tartalmakat néznek legszívesebben a látogatóim? Nézd meg a YouTube Analytics-ed és próbáld meg kikövetkeztetni melyik videókat nézték legtovább, legtöbbször, stb.

Mikor érkezik a legnagyobb forgalom a csatornámra? Érdemes megvizsgálni milyen napokon – illetve az évnek melyik szakaszában – érkezik hozzád a legtöbb látogató, a továbbiakban pedig ez alapján feltölteni a tartalmaidat. Illetve ez alapján készíteni a videókat.

Az üzleti célok megtervezése

Kezd el tudatosan célokat kidolgozni magadnak. Amint a csatornádra üzleti vállalkozásként tekintesz, célokat kell kitűzni, ami alapján majd eldöntheted jól vagy rosszul dolgoztál. Sikeres-e a csatornád üzleti szempontból. Készítsd az alábbihoz hasonló táblázatokat, a meglévő statisztikái adataid alapján.

Mi a cél? Mikor érem el a célt? Hogyan kezdek neki? Határidő
Cél Havi 1000 Forintot keresni hirdetésekből. Ha mostantól számolva lesz olyan hónap, amikor a YouTube kifizetések meghaladja az 1000 Ft-ot A 10 legnépszerűbb videómnál engedélyezem az átugorható hirdetéseket. Minden hónap utolsó napja
Cél 1:
Cél 2:
Cél 3:

Az eredmények értékelése

A YouTube Analytics egy remek eszköz. Képes megmondani, hogy mennyit kerestél a videóiddal. Így hónapról hónapra össze tudod hasonlítani az aktuális eredményeidet, a korábban meghatározott céljaiddal. Nézzük ide vonatkozó funkciók vannak:

Bevétel jelentés: Napra kész (2 nap szokott lenni a csúszás) információkat ad arról mennyit kerestél a hirdetésekből – persze csak miután engedélyezted a hirdetéseket -. Illetve a tranzakciókból járó pénzről is van riport, de ez a rajongói támogatás, illetve a YouTube Red bevételek. Az Analytics-ben csak egy körülbelüli becslést fogsz látni, amennyit gyakorlatban kerestél, azt hó közepéig szokta kilistázni az Adsense. Viszont ennek előnye, hogy nem kell egy egész hónapot várni rá.

Tranzakció jelentés: Csak azon felhasználóknál jelenik meg, akiknek van tranzakciós bevételük. Ez is becsült, azonban nettó bevétel.

Hirdetésértékelések: Azt tudod megvizsgálni, hogy a különböző hirdetés típusok mennyit hoztak. Bruttó összegek fognak megjelenni. Illetve érdemes átállítani a helyről, a hirdetéstípusra, ha látni is szeretnél valamit. Fogalmam sincs, hogy miért nem ez az alapértelmezett. Nem csak azt mutatja meg, hogy milyen hirdetésből mennyit kerestél, hanem azt is, hogy hányszor jelent meg.

A hirdetésértékeléssel kapcsolatos kifejezések:

YouTube hirdetésekből származó bevétel: Bruttó érték és nem tartalmazza a partner hirdetésekből származó bevételeket. Tehát mikor megosztjátok a videóból származó bevételt, pl feldolgozás esetén az eredeti előadóval, szerzővel.

Bevételt hozó lejátszások száma: Ez csak akkor fog megjelenni, ha a tabok közül nem a hirdetés típusa van kiválasztva. Azoknak a hirdetéseknek a száma, mikor olyan megtekintés történt, amiben legalább egy hirdetés megjelent. Ha valaki kilépett még mielőtt végig ment volna a hirdetés, az a néző ide beleszámít. Viszont a hirdetés típusa fülbe nem fog.

CPM: (cost per mille) annak becslése (bruttó), hogy a hirdető mennyit fizet ezer megjelenésért.

Hirdetésmegjelenítések: Amikor egy hirdetés sikeresen megjelent a YouTube csatornádon. Egy lejátszáson belül, akár több hirdetésmegjelenítés is történhet. Ide nem fognak bele számolódni viszont a sikertelen hirdetések. Emiatt a két dolog miatt ez a szám különbözik a bevételt hozó lejátszások számától.

Miért nem lettem kifizetve?

  • Biztosan jól kapcsoltad össze a YouTube csatornádat és az Adsense fiókodat? Ez tényleg macerás, annó nekem is csak másodszorra sikerült… Van egy összefoglaló róla itt.
  • Elérted a kifizetési küszöböt? Minden országban más, nálunk jelenleg 2.000Ft, de ez most változott meg (eddig 20.000Ft volt). A régebbi listát itt lehet megnézni. Ha valaki esetleg talál frissebbet és elküldi, köszi 🙂
  • Nem sértettél-e valamilyen szerzői jogot, vagy más YouTube irányelvet.
  • Van olyan másik csatorna összekapcsolva az Adsense fiókoddal, ahol letiltották a bevételt szerzést?


Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


2 comments on A YouTubeos bevétel szerzésről – Célok és eredmények

  1. Szaki

    2000 Ft a kifizetési küszöb, nem 20000. Lehet vagy 200 Ft-om 😀


    1. Doma

      Igen igen, két hónapja változtattak rajta én is néztem, csak még nem írtam át a cikket. Most javítom :)) Akkor gyerünk gyerünk, az 1800Ft, már igazán nem sok!


Hozzászólások