Most arról fogok írni, hogy lehet egyáltalán olyan emberekre lelni, akik szeretik azt, amit csinálsz. És ha már megvannak, hogy tudod elérni, hogy legközelebb is eljöjjenek meghallgatni téged.

1. Jó zenét kell nyújtani!

Tegyük fel, már egészen jól zenélsz! Vannak fellépéseid, tetszik az embereknek, nem csak a barátaidnak, de ismeretlenek is. Sőt annyira tetszik nekik, hogy oda is jönnek hozzád, és elkérik az elérhetőségedet. Ez már önmagában is jól hangzik, nem?

Mi elértük ezt a szintet, rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, amit nagyon köszönünk. Ez az első lépés, egy elég hosszú lépés egyébként. Itt tartunk most. Meg kell tanulni hatni az emberekre a zenével, tehát minőségi zenét játszani akár feldolgozások akár saját számok formájában. Viszont ne hidd azt, hogy ha évekig tanultad a zenélés minden fortéját, szerepeltél és leszerepeltél – mert ez is benne van –, akkor kész, révbe értél.

Tehát az előbbi rövid kis kitérő előtt ott jártam, hogy odajönnek hozzád! Megkérdezik tőled mégis hol játszol legközelebb, mi a banda neve, stb? Még bíztatóbb, ha azzal kezdik, vállalsz-e ilyen-olyan fellépést. És mit lehet erre felelni? Hogy én vagyok XY, és persze játszom, csak nem is tudom hol legközelebb. VAGY: Minden szerdán játszom a belvárosban, gyere el! Mi ezzekkel a baj?

2. Kapcsolattartás

Nagyjából kétféle megkeresés szokott jönni egy fellépés után. Az egyik, hogy vállalsz-e fellépést. Nevezzük ezt felkérésnek. Erre igen a válasz. Legyünk nyitottak, a részleteket meg lehet beszélni. Még ha nem is érsz rá, vagy nem is a te műfajod, ki tudja. Lehet ismersz valakit a posztra. Ezzel talán tudsz segíteni egy zenész barátodnak egy bulival és egy szervezőnek egy remek tippel. Ide nem árt azért névjegykártyát tartani, hogy hiteles maradj. Illetve előny, ha van egy honlapod, ahol tájékozódhat a produkciódról.

Másik: Szép Timi megkérdezte hol játszol, mert legközelebb is meghallgatna, sőt nem egyedül jönne! Ezt most rajongónak hívjuk. Ne legyünk elszállva magunktól, sok jó zenész és zenekar van. Ha nem tudsz neki konkrétat mondani, érthető, hogy elveszti az érdeklődését. Tegyük fel, tudsz egy konkrét időpontot mondani, az kezdetnek már nagyon jó. Azonban, ha közbe jön valami Timinek, – és általában elmondható, hogy nem a tegnap megismert zenekar kerül piros betűvel a naptárba – akkor az egész légyott a feledés homályába merül.  Mi erre a megfejtés? Nyilván kéne valami olyan hely, ahol tudod informálni azokat az embereket a fellépéseidről, akik eziránt érdeklődnek. Ez a Facebook lesz.

3. Türelem

A célok kitűzése nagyon fontos, de Rómát sem egy nap alatt érintették. Egy fellépés után, ha 1-2 ember odajön hozzád érdeklődni, nagyon jó! Készülj fel, ezeknek az embereknek töredéke fog egy-egy bulidra eljönni. Az évek során lesz belőle valami érzékelhető. Látni fogod, hogy már nem vesztesz el mindenkit és remek érzés, mikor miattad jönnek el egy buliba!

Az is fontos, hogy mindent arra használjunk amire való. A Facebook előnye az értesítések. Tehát könnyen tudsz egy meglévő közönséget informálni. Míg egy honlap inkább reklámfelület. Megtalálhatnak a Google-n keresztül, tehát segít népszerűvé, ismertté válni, de nem látogatják az emberek minden nap. Vegyük észre a hatalmas különbséget 🙂

Üdv, Doma!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások