Sziasztok. Ismét itt a következő Creator Academy leckével, melynek lényege már a követők toborzása lenne. Próbálnak közelebb vinni minket ahhoz, hogy a videóinkra többen rátaláljanak, és ez által népszerűbbekké válhassunk. Hajrá!

1.) Meta adatok kitöltése

Kicsit olyan ez számomra, mint mikor becsatlakoztam a SEO világba. 5-10 éve, még annyi volt a tanács a legtöbb weboldal esetén, hogy írj jó címet, leírást és kész! Nos nem azt mondom, hogy itt tart most a YouTube világ, de nagyjából ez jön le az első pontból. Ennek ellenére beszéljünk kicsit a meta adatokról.

A meta adatok egyik fő célja, hogy kiegészítsék a videódat. Meg tudsz benne osztani bizonyos dolgokat. Például a leírásba tehetsz olyan linkeket, amiket a videóban megemlítesz. Ezáltal a nézők könnyebben tudnak navigálni, tájékozódni a témádban. Más részt a meta adatok egy kontextusba helyezik a videódat. Segítenek besorolni a videót, még a megtekintés előtt a nézőnek és a YouTube kereső motornak egyaránt. Illetve bizonyos információkat nyújthatnak a videó megtekintése után. Pl.: mit érdemes még megnéznem?

Néhány tipp ezekre vonatkozólag:
  • Fogalmazz tömören a videó leírásában és az index képek szövegein egyaránt. Semmi szükség arra, hogy a videód tartalmát kezd el taglalni a leírásban. A leírás legyen egy kiegészítő tartalom. Gondolkozz el rajta, ha csak néhány szóban kéne beszélned a videóról a barátaidnak, mit mondanál.
  • Feliratozás. Nem tudom ez magyarul mennyire érdekes, de azért elmondom. Készíts a videóidhoz feliratot, ez segít értelmezni a videót azok számára, akik nem anyanyelvi szinten beszélik a nyelvet. Nyilván az információk többségére angolul keres az ember a YouTube-on, ezért ez szerintem inkább az angol VLOG-oknak jó tipp.
  • Készíts több nyelvű leírást. Tehát fordítsd le videód leírását több nyelvre, hogy a különböző országok lakói is megértsék. Ez a zenei videóknál is tipikus dolog, a videó leírásban először angolul aztán magyarul is elregélik amit gondolnak.
  • Kerüld a megtévesztő meta infókat. Többször szóba került már, hogy mivel ezek a dolgok megjelennek a keresőben, sőt mi több, ez alapján dönti el a számítógép előtt ülő mókus, hogy kire kattint ezért érdemes tényleg a videóhoz passzoló képet, címet, leírást megadni. Ellenkező esetben, ha rád is kattintanak nem fogják sokáig nézni a videóidat. Erről bővebben és angolul: itt.

A jó példa a leckében Indy Mogul csatorna bemutatója és annak meta adatai. Mivel ez egy egyébként is érdekes csatorna belinkelem, de most próbáljatok nem a videó tartalmára összpontosítani, hanem inkább az index képre, leírásra, és azon túl arra miért olyan jó trailer videó ez, mit tudnátok belőle ti hasznosítani.

2.) Segíts, hogy jobban rád találjanak

A fentieken túl más más szempontokat is érdemes figyelembe venni a meta adatok elkészítésekor, amikkel javíthatod az esélyeidet a YouTube-on.. Próbáld ki az alábbi tippeket:

Vizsgáld meg, hogy a videó címe és leírása hogyan jelenik meg a YouTube találatai, javaslatai közt. Általában a rövidebb címek hatékonyabbak, mivel bizonyos esetekben a YouTube kénytelen levágni a hosszabb címek végét. Gondold meg, hogy megéri-e a videó leírást linkekkel kezdened. Ugyanis ez hátrány lehet, amikor a leírás megjelenik a keresőben (végre egy érdekes gondolat).

Készíts figyelemfelkeltő indexképeket. Azonban nagyon figyelj oda, hogy a kép tényleg a videót tartalmával legyen összhangban. A legtöbben a videót az első pár másodperc alapján ítélik meg, ezért ha az már nincs szoros kapcsolatban a tartalommal végig sem fogják nézni.

3.) Hogy ajánljon a YouTube többször?

A YouTube ajánlás önmagába véve egy elég komplex algoritmus alapján kerül ki. Hasonlóképp a mit nézzek, a feliratkozott tartalmak közti böngészés. Azonban bizonyos eszközökkel te is ajánlhatsz videókat és segíthetsz irányítani egyrészt a nézőt, másrészt, hogy mit ajánljon a YouTube. Nézzük:

  • Használj lejátszási listákat, és kommentárokat. Ezzel könnyen meghatározhatod, hogy mi legyen a következő videó, amit a néző meg fog tekinteni. A lejátszási lista tényleg egy áldás. Mióta tudatosan használom a saját videóinkra a látogatások 30%-ka ebből származik. A kommentárok pedig szintén segíthetnek, hogy több videót is megnézzenek a lelkesebb nézők.
  • Amennyiben a tartalmad összefüggő részekre oszlik, az egyes részeket nevezd el hasonlóképp. Találj ki valamiféle név konvenciót. Ezáltal a YouTube ajánló is nagyobb valószínűséggel a következő részeket fogja kidobni az ajánlóba, amire nagyobb eséllyel kattintanak majd.
  • Legyél aktív! A feliratkozók arról is kaphatnak értesítést mikor kedvelsz egy videót, hozzáadsz valamit egy lejátszási listához, és persze mikor új tartalmat publikálsz. Ezek az értesítek segíteni fognak, hogy minél többször térjenek vissza hozzád a rajongóid.
  • Döntsd el milyen gyakran töltesz fel.  Érdemes erre stratégiát kidolgozni. Már beszéltem arról, hogy jó ötlet azonos időpontban kirakni a videókat, mivel ezáltal a rajongókban rögződik, hogy érdemes bizonyos napokon ránézni a csatornádra. Azonban egy nap többször feltölteni videót sem érdemes, mert a feliratkozók könnyedén spam-nek élhetik meg az értesítéseket. Ilyenkor pedig leiratkoznak. Ha még is elég sűrűn töltenél fel, akkor is van beállítási lehetőség arra, hogy ne küldjön a YouTube minden videónál értesítést.
  • Oszd meg a feltöltéseidet a különböző közösségi oldalakon. A Facebook remek lehetőség, egyes tartalmakat tényleg vírusként felkapnak.

Nézzük meg ezt a gyakorlatban, mert bizonyára nem mindenkinek világos. Ráadásul a Creator Academy is jó volt hozzánk, és zenei példát mutatott be:

Ez egy remek példa arra, hogy csinál valaki ajánlást (gyakorlatilag inkább egy interaktív cd-t, vagy lejátszási listát) a YouTube kommentátorok segítségével. Csináltatok már ilyet? Akkor gyerünk, csináljatok!

4.) Tent-pole events!

A világban zajló események remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy még több ember találjon rá a csatornádra. Ugyanekkor pedig okot adnak arra is, hogy beszéljenek a csatornádról, ki tudsz emelkedni a YouTube csatornák közül. A nagyobb YouTube csatornáknak csak úgy, mint a televízió társaságoknak vannak saját eseményeik, illetve rendezvényeik, pl.: Discovery Network’s Shark Week, vagy a PewDiePie’s Charity Water.

A Creator Academy gyakran emleti a “tent-pole” kifejezést, amit mivel nem tudok jól fordítani, igyekszem hát körülírni azt. Ez egy marketing stratégia. A lényege leegyszerűsítve, hogy kitalálsz egy eseményt, mondjuk tegyük fel a mi csatornánknál azt mondjuk, hogy december második hetét kinevezzük ACP Christmas Week-nek. Úgy fogalmaznék veszel egy népszerű szokást, vagy időpontot, mint a karácsony, és kitalálsz rá egy saját eseményt illetve szokást.

Az eseményről előre megjelentetünk néhány videót. Tehát promótáljuk, hogy lesz ez az esemény, kedvenc karácsonyi dalainkat fogjuk kitenni, és linkeld be te is kedvenc karácsonyi dalodat vagy feldolgozásodat a hozzászólásokba. Ezek után megtartjuk a hetet, mikor kirakunk minden nap egy karácsonyi feldolgozást. Ennek a folyamatnak, ha jól csináljuk három fázisa lesz. Az első fázisban gyűjtünk érdeklődőket az esemény iránt. Ekkor egyre több látogatót tudunk a csatornánkra vonzani. Ezt követőleg, az esemény időpontjában érkezik a legtöbb látogató a csatornánkra. Ez a jelképes sátor csúcsa. Végül még ugyan lesz egy visszhangja az eseménynek, de az érdeklődők egyre jobban fogynak. A megtekintésekből készített grafikonnak pedig sátor alakúnak kéne nagyjából kinéznie. Innen kapta a nevét a módszer. További infók angolul ebben a videóban.

Tehát a lényeg, hogy amennyiben a tartalmaidat bizonyos eseményekkel tudod összekapcsolni, ez neked is segíteni fog a rajongó táborod felépítésében. Egy gasztronómiai csatorna például több embert érhet el, ha megjelentet egy nyaralásos sorozatot. Mivel az emberek egyébként is nyaralásra keresnek, nagyobb eséllyel találnak rá a csatornára.

Az ehhez hasonló események sikerességének kulcsa a tervezés, és promóció. Szintén kritikus a jó név választás. Törekedni kell egy emlékezetes név kiválasztására, amiről könnyen asszociálni lehet a csatornádra. Ez főképp azért fontos, mert előbb utóbb hasonló eseményeket fognak a konkurens csatornák is létrehozni.

Nos köszönöm a figyelmet, aki esetleg tisztában van a “tent-poling” magyar fordításával kérem ne tartsa magában, én nem találtam értelmes írást erről magyarul. Mindenkinek szép napot, iratkozzatok fel! Kedden pedig ismét új leckével készülök!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások