Újra itt vagyok, és folytatom YouTube Creative Academy által bemutatott kreatív stratégia következő 3 alapelvével. Remélem mindenki átgondolta és kipróbálta az előző bejegyzésben bemutatott ötleteket, és most már képesek vagytok könnyen megosztható tartalmakat létrehozni. Nézzük is mi a következő lépés:

1.) Beszélgetés a közönséggel

Hogy szólítod meg a közönségedet? Itt jön be a YouTube egyik érdekessége. Miben más a YouTube csatorna a TV csatornáknál? Mi benne az igazán különleges? Nem, sajnos már nem az, hogy nincs benne reklám… Az érdekesség a tartalomban rejlik, illetve annak előadásmódjában. A YouTube sikerének egyik kulcsa, hogy a nézők barátjukként tekintenek a videókban szereplő személyekre, nem pedig hírességként. Akkor is, ha az illető egy híresség 🙂 Itt sokkal komolyabb kötelék alakulhat ki néző és előadó között, mint a TV műsörök esetében.

Ezért tehát érdemes megszólítani a közönséget! Ezzel könnyedén visszatérő látogatókra tehetünk szert, olyan közösségre, akik interaktívak! Hozzászólnak a tartalmakhoz, vagy éppen megosztják azokat, mivel ők is érdekeltek!

Néhány tipp:

  • A leglényegesebb videóidban szólítsd meg a közönséged. Lehet az összes videód vlog szerű, de akár csak pár lényegesebb, mint a trailer videók, egy két köszönet nyilvánítás, stb.
  • Különítsd el az ilyen típusú videókat: Ha nem szeretnél video blogot indítani is érdemes valahogy közvetlenül beszélni a közönséggel! Ez szimpátiát kelt. Csinálj pár olyan videót, ami kifejezetten csak tipikus kommenteket dolgoz fel, kérdésekre ad választ, vagy köszönetet mond.
  • Légy természetes! A párbeszéd érzése természetesen kell kialakuljon a nézőben. Csak lényeges kérdésekben érdemes a véleményeket kikérni, kérdezni, felszólítani. Ez egy remek eszköz a YouTubeosok kezében, de ne fecséreljük el minden apróságra.

2.) Interaktív XXI. század

Nagyjából minden ekörül forog mostanság szerintem. Legyen a tanulás, a megértés, filmnézés, meg úgy összességében minden interaktív. Már régebben csináltak olyan filmeket, amiben kiválaszthattad a DVD elején meghalljon-e a főhős, vagy kinek a szemszögéből szeretnéd látni a filmet. Szóval ez egy nagyon trendi téma, és láss csodát, ez lett a kreatív tartalomgyártás 3. alapigazsága! Nézzük is mi a lényeg!

Szóval megosztható tartalmat kéne csinálni.. Tehát érezze magáénak a videónkat, mintha csak ő találta volna ki. Mi lehet az ideális téma? Várjunk csak! Ő kitalált valamit, és ezt velem meg is osztotta kommentben! Akkor csináljunk arról egy videót, reagálok rá! Valami ilyesmi ez az interaktivitás dolog. A lényeg, hogy egyrészt ha mások véleményét körüljárod, az a téma biztos közel fog állni hozzájuk, másrészt viszont te sem fogysz ki a témákból! Szóval két legyet egy csapásra!

Tehát a második pontnál te próbáltál hatni a közönségre: kérdezted, megszólítad, stb… Itt pedig a néző fog hatni rád! Olyan tartalmat kell készíteni, ami érdekli az embereket, ezért folyton figyelni kell, mit szeretnének a nézőid látni. Éreztetned kell a nézővel, hogy együtt alakítjátok a csatornát!

Tippek:

  • Kérdezz a közönségedtől. Majd a későbbiekben válaszolj rá egy másik videó keretein belül!
  • Kérdezd meg a közönségedtől, nekik milyen téma tetszene legközelebb? Mikor feldolgozod a témájukat minél személyesebben használd ezt el: ,,Olvasgattam a kommentjeiteket és Nagy Lilit nagyon érdekelte ez a téma…”. Ezzel őt bizony megnyerted magadnak!
  • Csinálj közös videót egy-egy feliratkozóddal: Ez érdekes. Azt ajánlják, hogy kérj videókat a közönségedtől, és ha kapsz, ÉS ENGEDÉLYT IS KAPSZ TŐLÜK, vágd be az ő otthon készített videóikat is. Ezzel még jobban tudod hangsúlyozni a közönség jelentőségét.

3.) Következetesség

A legjobb YouTube-osok mind egyetértenek abban, hogy az elkötelezett közönséged felépítéséhez elengedhetetlen összetevőka visszatérő elemek. Azonban ez csatornánként más és más lehet! Egyes csatornák következetesen mindig ugyanabban az időben tesznek közzé. Ez is egy következetesség, a lényeg, hogy a feliratkozók előre tudják, mire számíthatnak.

Ugyanazon személyek, arcok, képek használata mind tekinthetők következetességnek. Nagy segítségünkre lehet, ha mindig ugyanazon narrátor beszél a videó alatt. Egy szó, mint száz mikor megtervezzük a videónkat, mindenképp gondolkozzunk el: hogyan tudnánk következetességed, jellegzetességet vinni a csatornánkba?

Néhány tipp:

  • Csoportosítsd egyértelműen a tartalmakat: bizonyos témákat érdemesebb több videón keresztül bemutatni. Ezáltal egy sorozat jön létre, melynek részeiben sok lesz a közös vonás.
  • Tölts fel mindig ugyanakkor. Találj ki egy napot és időpontot, majd mindig akkor tegyél közzé. Ezt a dátumot kommunikáld a közönséged felé is. Így hasonlóan a TV sorozatokhoz szokássá válik.
  • Karakteres személyiségek: gyakran a egy személy valamely tulajdonsága kötelezi el legjobban a nézőket. Nézd vissza a videóidat és gondolkodj el rajta melyik tulajdonság tesz különlegessé, érdekessé.
  • Következetes Design: Igyekezz kidolgozni egy csatornádra jellemző megjelenést. Ezt tükrözheti a videód, vagy az indexképe. Pl.: sok csatorna mindig ugyanazzal a betűtípussal és elrendezéssel készíti el az indexképeket. Hozok egy zenész magyar példát: itt. Még jobb példa a Vice News. Minden hír teljesen más, de a videó index képei mégis ugyanazok!

Szerintem ebben is bőven volt érdekesség, ötlet, motiváció. Próbáljátok ki, írjátok meg a tapasztalatokat, én pedig nem sokára jövök a folytatással!



Iratkozz fel!

Ha szívesen értesülnél új bejegyzéseinkről likeold facebook oldalunkat, vagy iratkozz fel az e-mail címdeddel!


Hozzászólások